نماینده مجلس: تخلفات محرز شرکت مس به دستگاه قضایی ارسال می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1069

نماینده مجلس: تخلفات محرز شرکت مس به دستگاه قضایی ارسال می‌شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت مس، گردش مالی حساب های ریالی و ارزی خود را برخلاف مصوبه شورای معادن به استان کرمان نیاورده و تخلف شرکت مس در این حوزه محرز است لذا مصوبه شورای معادن استان به انضمام گزارش واصله از این شرکت به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مصوبات ما ماده ۴۳ قانونی برنامه ششم توسعه است که در نشست شورای معادن استان کرمان نیز مورد بررسی قرار گرفت و در این زمینه تعهدات بازگشت گردش مالی حساب های ریالی و ارزی شرکت مس به استان کرمان برابر با ضوابط قانونی انجام نشده لذا این پرونده به دستگاه های نظارتی سپرده و مقرر شد در نشست آینده شورای معادن گزارش دستگاه های نظارتی مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بایستی طبق قوانین و مقررات موضوعات پیگیری شود در فاز نخست برگشت منابع به استان را داریم و در فاز بعدی نیز پیگیری تخلفات در چارچوب ضوابط قانونی بررسی می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گزارشات درصد بسیار کمی از حساب های شرکت مس به استان کرمان آمده و شرکت مس اعلام می کند که در این خصوص اقدام کرده اما انتقال آن بسیار ناچیز بوده است.

وی ادامه داد: شرکت مس در حساب های ارزی اصلا گردشی در استان کرمان ندارد و مشخص نیست این حساب ها در کجاست. 

پورابراهیمی افزود: رسوب این منابع در حوزه ریالی می تواند حجمی عظیم از منابع نیمه فعال استان کرمان، توسعه واحدهای جدید و اشتغال های خرد و خانگی به چرخه اقتصادی استان اضافه کند، در مجموع بازگشت این منابع ظرفیت های استان را افزایش می دهد و در نهایت سبب اشتغال جوانان می شود.

وی همچنین اضافه کرد: گزارشی به ما رسیده که قرار است شرکت مس ۴۰۰ میلیارد تومان به یک تیم در استان دیگری هزینه کند؛ از دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات درخواست کردیم که به این حوزه ورود و گزارش خود را اعلام کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 13
  • امروز: 88
  • دیروز: 249
  • هفته: 1,745
  • ماه: 7,857
  • سال: 25,598