استاندار کرمان تأکید کرد. لزوم ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه گیاهان دارویی در استان کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1565

استاندار کرمان تأکید کرد. لزوم ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه گیاهان دارویی در استان کرمان
استاندار کرمان گفت: گیاهان دارویی ظرفیت مهمی در استان کرمان است و تعداد زیادی از مردم با این حوزه درگیرند و باید موضوع دانش‌بنیان با اولویت پژوهشکده گیاهان دارویی و همچنین اولویت گل محمدی دنبال شود.
محمدمهدی فداکار در جلسه شورای راهبری فناوری و تولید دانش‌بنیان استان کرمان با اشاره به تفاهم‌نامه معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وزارت کشور و استان در راستای توسعه دانش‌بنیان‌ها اظهار کرد: بخشی از مفاد تفاهم‌نامه، قانون است.
او با اشاره به معافیت مالیاتی شرکت‌های بزرگ در ازای هزینه در حوزه دانش‌بنیان‌ها افزود: شرکت‌ها برای استفاده از این ظرفیت قانونی قانع شده و موافق هستند؛ اما باید شفاف‌سازی شود و کارشناسان مالی نیز توجیه شوند تا مانعی در این مسیر نباشد.
استاندار کرمان با بیان اینکه از دستگاه‌های نظارتی نیز می‌خواهیم در حوزه دانش‌بنیان کمک کنند، گفت: باید از طرح‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم و دستگاه‌ها با دانشگاه به نحوی همکاری داشته باشند تا ساختار دانشگاهی به هم نریزد.
به گزارش ایسنا، دکتر مهدی بازمانده رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان در این جلسه پیشنهاد داد: طرح پژوهشی در حوزه معادن استان کرمان تعریف و طرح‌های فناوری حتی معادن کوچک دنبال شود که استاندار اعلام کرد این پیشنهاد را در شورای معادن استان می‌توان پیگیری کرد.
همچنین داوود بیگلری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: کرمان دومین استان از نظر سطح زیر کشت گل محمدی در کشور را دارد؛ اما این بخش با مشکلاتی نیز مواجه است.
او افزود: امسال بیش از ۴۰۰۰ تن گل محمدی در استان کرمان تولید شده و باید بر ظرفیت و ارزش آن در سطح جهانی مطالعه و کار (دانش‌بنیان) شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 47
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,957
  • ماه: 7,595
  • سال: 25,159