ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی جیرفت تخریب می شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1084

ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی جیرفت تخریب می شود

رییس دادگستری شهرستان جیرفت با تاکید بر این مطلب که حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی یک ضرورت است، گفت: براساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز مزارع و باغات ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

اصغر ستایی مختاری در جلسه کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان جیرفت که در راستای اقدامات پیشگیرانه و حفاظت از اراضی دولتی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی برگزار شد، افزود: همکاری و تعامل دستگاه های ذیربط، به منظور جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از تبدیل شدن اراضی کشاورزی و مراتع حاصلخیز به اراضی غیر‌قابل کشت و همچنین حفظ رطوبت محیط شهری مورد تاکید است.

او در رابطه با کاهش ورودی پرونده های با موضوع تصرف اراضی و تغییر کاربری های غیرمجاز گفت: دستگاه‌های مربوطه از جمله امور اراضی باید اقدامات پیشگیرانه خود را در خصوص زمین و اراضی به گونه ای تنظیم کنند تا از ورود حجم زیاد پرونده‌ها با این موضوع به سیستم قضایی جلوگیری شود.

ستائی مختاری درباره افراد سودجو که در مناطق نارجوئیه و خالق آباد اقدام به تصرف اراضی دولتی و ساخت و ساز غیرمجاز کرده اند، گفت‌: همه این افراد شناسایی شده اند و برخورد قانونی لازم با آنها انجام خواهد شد.

رئیس دادگستری جیرفت ضمن تاکید بر این مطلب که به زودی کار تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان جیرفت آغاز خواهد شد، ادامه داد: تلاش می شود با نظارت دقیق و جدی اجازه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی داده نشود و با سوءاستفاده کنندگان در این زمینه طبق قانون برخورد خواهد شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 33
  • امروز: 145
  • دیروز: 261
  • هفته: 2,886
  • ماه: 7,557
  • سال: 23,998