چین دومین خریدار خودروهای ایرانی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1114

چین دومین خریدار خودروهای ایرانی

به گفته سخنگوی گمرک  از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۷ میلیون و ۲۱۷هزار و ۲۶۵دلار انواع خودرو به ۱۲ کشور صادر شده است.سید روح الله لطیفی اظهار داشت:  ایران در هفت ماه نخست امسال، ۵۸میلیون و ۴۰۷هزار و ۷۳۳دلار خودرو و لوازم یدکی صادر کرده است که هفت میلیون و ۲۱۷هزار و ۲۶۵دلار آن مربوط به صادرات انواع خودرو بوده است.

سخنگوی گمرک تصریح کرد: از این میزان یک میلیون و ۱۰۴هزار و ۴۸۴ دلار مربوط به صادرات خودروهای تا  ۱۵۰۰ سی‌سی بوده که به هشت کشور صادر شده است. آذربایجان با خرید  ۹۷۱ هزار و ۸۹۸ دلار در صدر خرید خودرو از ایران قرار دارد و کشورهای چین، اسپانیا، روسیه، سنگال، اوکراین، عراق و ترکیه  در رتبه های بعدی هستند.

لطیفی در خصوص صادرات خودروهای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی توضیح داد: ارزش صادرات خودروهای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی در این مدت ۴۴۹ هزار و ۱۲۴ دلار بود که به ۶ کشور عراق با ۲۷۴ هزار و ۲۲۵ دلار، سنگال با ۶۳ هزار و ۶۰ دلار، اسپانیا با ۴۰ هزار و ۱۹۸ دلار، روسیه با ۳۴ هزار و ۷۲۵دلار، تایوان با ۳۳هزار و ۷۵۲ دلار و امارات با سه هزار و ۱۶۴ دلار صادر شد.

سخنگوی گمرک در ادامه گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار خودروهای ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی هم به کشور آذربایجان صادر شد.لطیفی در مورد صادرات خودروهای دیزلی یا نیمه دیزلی توضیح داد: در هفت ماه نخست امسال چهار میلیون و ۷۳۹هزار و ۳۳۲دلار خودروی نیمه دیزلی و دیزلی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی‌سی به عراق صادر شده و تایوان نیز ۸۰ هزار دلار خودروی نیمه دیزلی ۱۵۰۰ سی‌سی تا ۲۰۰۰ سی‌سی از ایران وارد کرده، روسیه نیز هزار و ۹۲۹ دلار از  این نوع خودرو از ایران خریداری کرده است.

لطیفی افزود:  ۸۲۵هزار و ۸۹۶ دلار خودروهای حمل کالا  و متفرقه نیز توسط کویت  با ۱۴۸ هزار دلار، ونزوئلا با ۶۷۲هزار دلار و دیگر کشورها با  پنج هزار و ۸۹۶ دلار  از کشورمان خریداری شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :