ناکامی هشتگ‌ها زینی‌وند ماند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1125

رحمان جلالی به عنوان  سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و پورمحمدی 

در حضور وزیر کشور به فرمانداری رفسنجان منصوب شد

ناکامی هشتگ‌ها

زینی‌وند ماند

استاندار کرمان: سال‌هاست که خودم را از وابستگی به جناح‌های خاص جدا کرده‌ام

من محصول کار درست ساختارهای نظام جمهوری اسلامی هستم .

بعد از موج سواری فعالان سیاسی در فضای مجازی بر علیه استاندار کرمان در نهایت علی زینی وند ابقا شد . وزیر کشور در جلسه شورای اداری که روز گذشته برگزار شد از رضایتمندی خود از عملکرد زینی‌وند خبر داد. به گفته احمد وحیدی نمایندگان کرمان نیز در این موضوع هم راستا هستند. استاندار کرمان نیز بعد از ابقا شدن خود را از جناح‌‌های سیاسی جدا خواند.   

احمد وحیدی، وزیر کشور ظهر دوشنبه از طریق فرودگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی شهر کرمان وارد مرکز این استان شد. وحیدی در بدو ورود به فرودگاه کرمان علت سفرش را بررسی مسائل توسعه‌ای و چالش‌های این عرصه خواند.  او افزود: «تلاش داریم با حضور استاندار و مسئولان مربوطه، مسائل استان را بررسی کنیم تا بیشتر در جریان امورات پیشرفت و توسعه استان قرار بگیریم.اگر مشکلاتی هم وجود دارد با حضور مسئولان مربوطه بررسی و تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد.»وحیدی در جلسه شورای اداری نیز از حمایت نمایندگان مجلس از علی زینی‌وند خبر داد و اعلام کرد که پشت این تصمیم خواهد بود. او گفت:«در روزی که رای اعتماد گرفتیم نمایندگان کرمان با من صحبت کردند و گفتند ما از کار زینی وند راضی هستیم ما نظرمان این است بمانند . ما گفتیم می‌خواهیم مسئولی بذاریم که کار انجام دهد وقتی نظر شما نماینده مردم این است ما آن را دنبال می‌کنیم.»زینی وند بعد از ابقای خود با بیان این جمله که من محصول کار درست ساختارهای نظام جمهوری اسلامی هستم و هیچ کس از من حمایت نکرده، گفت:«یکی از بزرگان استان به من گفت چه کسی شما را استاندار کرده، گفتم نظام جمهوری اسلامی. من محصول کار درست ساختارهای نظام جمهوری اسلامی‌ام. هیچکسی از من حمایت نکرد. من خودم  را بروز دادم و بعد هم  بزرگان به من توجه کردند که یکی از آن‌ها آقای وحیدی بود و من از ایشان یاد گرفتم.» او همچنین مدعی شد وابسته به هیچ جناح سیاسی نیست و خود را از این موضوعات جدا کرده:« سال‌هاست که خودم را از وابستگی به جناح‌های خاص جدا کرده‌ام و خودم را نیروی جمهوری اسلامی می‌دانم.»در این جلسه با حکم زینی‌وند،رحمان جلالی به عنوان  سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اکبرپور محمدی به عنوان فرماندار رفسنجان منصوب شد. استاندار کرمان در این نشست  رحمانی جلالی را از اکتشافات خود خواند و گفت:«رحمان جلالی جوانی صاحب گفتمان که خودم آن را کشف کردم، بیشترین تولید گفتمان را در حوزه های انقلابی و راهبردی داشته و می تواند سرپرستی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان را در دست بگیرد.»زینی وند همچنین در این جلسه به تشریح اقدامات صورت گرفته در استان پرداخت. به گفته او  تاکنون ۹۰ درصد تعهد اشتغال استان برای سال ۱۴۰۰ محقق شده و هیچ پرونده‌ای در ستاد تسهیل معطل نیست.زینی‌وند اضافه کرد:«‌در تولید اشتغال خرد، در کشور اول هستیم و بانک رسالت که یادگار سردار سلیمانی است فعالیت گسترده‌ای در استان در حوزه ایجاد اشتغال داشته است.»

در این مراسم گزارشی از اولویت‌های استان کرمان هم  ارائه شد. به گفته‌ی زینی‌وند مسئله آب، مدیریت کرونا و اشتغال و معیشت مردم مهم‌ترین مسائل  در دستور کار استان است. او همچنین در این جلسه اشاره‌ای به مشکلات واحدهای تولیدی استان و کارگران زغال سنگ داشت. او در این رابطه گفت: «پرونده برخی واحدهای بزرگ استان با تدبیر دستگاه قضائی استان حل شد اما ۴۰۰ هزار کارگر در کرمان داریم که بخشی از مسائل آنها باید به صورت ملی حل شود.»

سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان هم در این نشست گزارشی از فعالیت‌های سپاه در قالب نیروهای جهادی ارائه داد. سردار معروفی اولویت‌های استان را  آب، بهداشت، اشتغال، مسکن، حاشیه‌نشینی و خدمات اجتماعی خواند و گفت:«ما حاضریم برای کنترل بازار، نیرو در اختیار بگذاریم تا آموزش ببینند تا نظارت بر بازار داشته باشند.»فرمانده انتظامی استان کرمان در این نشست امنیت کرمان را یکی از شاخص‌های مهم امنیت کشور عنوان کرد و گفت: «کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی ۲۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با استان‌های همجوار دارد که ۳ استان با کشورهای همسایه هم‌مرز هستند.»او افزود: «در حوزه‌ی انتظامی استان تاکنون ۲۱۲ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.»ناظری با اشاره به وسعت استان و برخی مسائل امنیتی، از وزیر کشور خواست یگان ویژه دیگری برای کرمان درنظر بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 9
  • امروز: 78
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,988
  • ماه: 7,626
  • سال: 25,190