سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت: افزایش نگران کننده موارد بستری کرونا در جنوب‌ کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1284

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت: افزایش نگران کننده موارد بستری کرونا در جنوب‌ کرمان

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با اشاره به روند صعودی آمار ابتلا و بستری بیماران کرونائی در جنوب کرمان اظهار داشت: همزمان با آغاز موج هفتم کرونا در کشور میزان ابتلا در منطقه افزایشی است که در هفته اخیر سرعت بیشتری داشته است.

علی اصغر خیرخواه  ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف به ویژه کارکنان و اصناف بیان داشت: بازدیدهای میدانی کارشناسان بهداشت با جدید ویژه در دستور کار قرار گرفته در بررسی صنوف مختلف حدود 60 درصد رعایت فاصله اجتماعی و 73 درصد تهویه مناسب داشته اند برای حفظ سلامت مردم با متخلفان برخورد جدی خواهد شد، اخطارهای لازم داده شده و چند مورد پلمپ صنوف متخلف هم داشته‌ایم.

خیرخواه تصریح کرد: از هفته گذشته با توجه به وضعیت قرمز شهرستان‌های منطقه تشدید نظارت‌ها را داشته‌ایم که در این راستا تالارهای پذیرائی تحت کنترل قرار گرفته و واکسیناسیون شاغلین به ویژه اصناف کنترل  و بر تزریق دوز سوم و یادآور تاکید شده است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تآکید بر برگزاری شورای سلامت شهرستان‌ها با محوریت بیماری کووید گفت: مراکز درمانی منطقه آمادگی لازم برای افزایش تخت بخش کرونا در صورت لزوم را دارند و ملزوماتی مانند اکسیژن و داروهای مورد نیاز بررسی شد تا در صورت نیاز پاسخگوی نیاز مردم باشیم از این پیک با همدلی و رشادت مدافعان سلامت عبور خواهیم کرد.

خیرخواه با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و صفر عنوان داشت: مراسم در شرایط کنونی بر اساس دستورالعملهای سال گذشته و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه در موج جدید کرونا 2 مورد فوت طی یک هفته گذشته داشته‌ایم افزود: در حال حاضر چهار شهر جنوب کرمان در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند و طی چند روز اخیر آمار بستری افزایش قابل توجهی داشته است در حال حاضر 48 بیمار مثبت کرونا در بیمارستان‌های جنوب کرمان بستری هستند.

 سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: امیدواریم در کنار تلاش‌های مدافعان سلامت با همکاری مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشت و تکمیل واکسیناسیون شاهد مرگ و میر به دلیل بیماری کرونا در منطقه نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 2
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,912
  • ماه: 7,550
  • سال: 25,114