۶۳ هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های کویر لوت شهداد دیدن کردند.

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1201

۶۳ هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های کویر لوت شهداد دیدن کردند.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخش شهداد در شهرستان کرمان از بازدید ۶۳ هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه های گردشگری کویر لوت شهداد از ابتدای تعطیلات تا ۱۱ فروردین امسال خبر داد.

حجت ابراهیمی افزود: طی این مدت تعداد پنج هزار و ۳۶۱ گردشگر داخلی ضمن سفر به کویر شهداد در اقامتگاه های منطقه نیز اسکان یافتند.

او اظهار داشت: همچنین ۴۱ گردشگر خارجی از کشورهای آسیایی و اروپایی هم از جاذبه های این میراث طبیعی جهانی دیدن کردند و اقامت گزیدند.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخش شهداد بیان کرد: برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی وگردشگران تمامی اقامتگاه های منطقه شهداد شامل هتل، اکو کمپ گردشگری، اقامتگاه های بومگردی و غیره از ابتدای تعطیلات نوروزی فعال بود و مشغول خدمات رسانی به میهمانان هستند.

او با اشاره به جاذبه های کم نظیر کویر لوت شهداد تصریح کرد: کار اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران با همکاری پایگاه میراث جهانی کویر لوت در ایام نوروز بخوبی انجام شد.

ابراهیمی اظهارداشت: اجرای برنامه های متنوع نوروزی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی بومی و محلی در ایام تعطیلات نوروزی برای گردشگران و مسافران اجرا شد که مورد استقبال قرار گرفت.

بیابان ثبت جهانی لوت بین سه استان کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان قرار دارد و ۷۰ درصد آن در کرمان واقع‌ شده است؛ ۹۵ درصد از آثار طبیعی شناخته‌ شده این پهنه گسترده نیز که منحصربه‌فرد و بی‌همتاست در کرمان جای دارد.

بخشی از بیابان لوت در سال ۹۵ به عنوان نخستین جاذبه طبیعی ایران به ثبت جهانی رسید که قسمت عمده آن در استان کرمان قرار دارد و بخش شهداد یکی از دروازه های ورود به آن به شمار می رود.

کلوت ها، جنگل های نبکا، منطقه گندم بریان(گرمترین  نقطه روی زمین)، آب انبار شهداد و قلعه شفیع آباد از مهمترین  جاذبه های طبیعی و تاریخی کویر لوت بخش شهداد محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 125
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,550
  • ماه: 7,334
  • سال: 24,726