معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان خبر داد: سرقت تابلوهای مسیر آرامستان کرمان ادامه دارد!

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1203

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان خبر داد: سرقت تابلوهای مسیر آرامستان کرمان ادامه دارد!

گزارش/ فردای کرمان

 آرامستان جدید شهر کرمان که مردادماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید، همچنان با چالش‌هایی مواجه است.

بنا به گفته‌ی معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، اصلاحاتی در جاده‌ی ناایمن و غیراستاندارد آن انجام شده اما تابلوها و علائمی که برای هدایت رانندگان در این مسیر نصب می‌شود، مدام به سرقت می‌رود.

در جلسه‌ای که آذرماه سال گذشته با حضور تعداد زیادی از مسئولان استان از رئیس کل دادگستری گرفته تا پلیس و فرماندار و مدیران آب و برق برگزار شد، برای حل همه‌ی مشکلات آرامستان تصمیماتی گرفته شد، از جمله اینکه پلیس برای کنترل و نظارت در این محدوده، روزانه و شبانه گشت‌زنی کند.

این اتفاق اما نیفتاده و معاون شهردار می‌گوید که پیش از آن جلسه، حدود 300 میلیون تومان تابلو و علائم راهنمای مسیر آرامستان به سرقت رفت. در یک و نیم ماه گذشته و بعد از اصلاح پیچ و شیب‌های جاده، مجدد اقدام به نصب تابلوهای راهنما کرده‌اند ولی باز هم در حال سرقت است.

مهدی نیکویی اظهارکرد:«در آن جلسه‌ مقرر شد که نیروی انتظامی در این منطقه گشت‌زنی داشته باشد و حتی جلسه‌ای نیز با حضور شهردار و رئیس ناحیه انتظامی شهرستان کرمان داشتیم ولی تاکنون گشت‌زنی صورت نگرفته است».

او با بیان اینکه شهرداری به تعهدات خود عمل کرد،ادامه داد:«شیب‌های مسیر آرامستان اصلاح و زیرسازی و آسفالت مجدد انجام شد، تابلو و لرزانده و خط‌کشی را نیز انجام دادیم ولی همین‌طور که تابلوها را نصب می‌کنیم به سرقت می‌رود».

نیکویی افزود: «با وجود اینکه قبلا 300 میلیون تومان تابلو و علائم نصب‌شده به سرقت رفته بود، مجدد، به خاطر جان مردم، حدود 1.5 میلیارد تومان هزینه کردیم ولی دیروز همکارانم گزارش دادند که در یک روز 28 تابلو و روز دیگر 15 تابلو به سرقت رفته است».

او اضافه کرد: «تمام پایه‌ها مشخص است که از روی زمین بریده شده است و تا الان حدود 100 میلیون تومان سرقت صورت گرفته است».

به گفته او آرامستان متعلق به همه است ولی تاکنون هیچ کمکی از هیچ دستگاهی به ما نشده است.

معاون شهردار کرمان درباره‌ی تامین روشنایی مسیر نیز گفت: «قرار بود 50 درصد از هزینه‌ی روشنایی را شرکت برق تامین کند که این اتفاق نیفتاد. شهرداری اما سهم خود را آورده و قراردادی حدود شش میلیاردی برای خط انتقال برق را داریم پیگیری می‌کنیم و به محض اینکه پیمانکار مشخص شود، کار آغاز می‌شود». نیکویی تصریح کرد: «تنها ارگانی که دارد کار می‌کند شهرداری است و هیچ خبری از هیچ نهاد دیگری نیست». آرامستان جدید شهر کرمان مردادماه سال گذشته و در حالی به بهره‌برداری رسید که هنوز پروژه تکمیل نشده بود. جاده‌ی ناایمن آن موجب شد دو جوان در این مسیر در اثر تصادف جان خود را از دست بدهند. همین شرایط باعث شد که برای اصلاح آن اقداماتی صورت گیرد.  نداشتن برق و آب و مکان‌یابی نادرست که آن را در مسیر سیلاب قرار داده؛ از جمله مشکلاتی است که شهرداری کرمان درباره‌ی این سایت شناسایی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 19
  • امروز: 149
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,574
  • ماه: 7,358
  • سال: 24,750