از حادثه تلخ حرم مطهر رضوی تا خفگی کودکان بازیگوش در آب

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1204

از حادثه تلخ حرم مطهر رضوی تا خفگی کودکان بازیگوش در آب

تعطیلات نوروز امسال به پایان رسید بر اساس آمار، سفرها در حالی افزایش ۶۷درصدی داشت که با کاهش جانباختگان جاده ای مواجه بودیم؛ اما همه اخبار این طرف سال خوب نبود؛ یک خبر متاثر کننده سه‌شنبه ۱۶ فروردین آمد؛ فردی با چاقو به سه طلبه در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی حمله کرد.

به گزارش ایرنا، با گسترش واکسیناسیون عمومی کرونا امسال با سونامی سفر مواجه بودیم؛ بسیاری از مردم امسال سفر رفتند؛ بر اساس آمار منتشر شده ظرفیت مکان های اقامتی شهرهای گردشگر پذیر استان های شمالی و مشهد و استان های جنوبی کاملا تکمیل بود و حتی در این میان برخی که برنامه ریزی درستی نداشتند و بدون محلی برای اقامت ماندند. بسیاری از کارشناسان سلامت معتقدند حالا که تعطیلات نوروز به پایان رسیده و مدارس و دانشگاه ها باز شد ممکن است کرونا دوباره اوج بگیرد. حالا  باید منتظر شد و دید آیا دوباره کرونا در ایران به نقطه اوج می رسد.

یکی دیگر از حوادث هولناک نوروز امسال غرق شدگی گردشگران در آب های ساحلی و رودخانه ای کشور بوده است؛ آمار عملیات های نجات از آب سازمان امداد نجات هلال احمر نیز در این بخش افزایشی بود.

آنچه بعد از حادثه تلخ در حرم مطهر رضوی رخ داد

با گذشت دو روز از حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی، بازار گمانه‌زنی‌ها درباره انگیزه عاملان و سناریوی پشت پرده آمران این حادثه داغ شده است، که ایجاد تفرقه و فتنه‌انگیزی مذهبی به عنوان هدف اصلی این اقدام، نقل محافل رسمی شده است. حدود ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۱۶ فروردین فردی که لباس یک کشور همسایه را بر تن داشت با چاقو به سه روحانی عضو گروه های جهادی فعال در نواحی محروم حاشیه شهر مشهد، در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی حمله کرد که متاسفانه یکی از این روحانیان، که برادر ۲ شهید نیز بود، بر اثر شدت جراحات وارده به برادران شهیدش پیوست و ۲ نفر دیگر که به شدت مجروح شده بودند در بیمارستان بستری شدند که خوشبختانه شرایط رو به بهبودی دارند.

فیلم این ماجرا حوالی ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه روز سه شنبه در رسانه های مجازی منتشر شد و به سرعت نشر یافت و کم کم نهادهای رسمی یکی پس از دیگری شروع به اظهار نظر درباره این حادثه کردند.

پس از اتمام نشست شورای تامین استان خراسان رضوی، حدود ساعت ۲۰ سه شنبه، محسن داوری فرماندار مشهد در گفت و گو با ایرنا نخستین اظهار نظر رسمی درباره انگیزه وقوع جنایت را طرح کرد و گفت: فردی تحت تاثیر تفکرات تکفیری و سرسپردگی استکبار جهانی، حمله سه شنبه در حرم مطهر رضوی را مرتکب شده است.

استاندار خراسان رضوی هم در اظهار نظر رسمی دیگری بدون ذکر مذهب و ملیت ضارب، گفت: حادثه حرم رضوی و حمله به سه روحانی در صحن حرم منور، اقدامی از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با تشکیل جلسه ویژه بررسی مسائل مربوط به حادثه حرم مطهر رضوی هشدار داد: افراد و جریان‌ها از گمانه زنی در خصوص حادثه حرم مطهر رضوی خودداری کنند.

جزییات دستگیری مرد مهاجم به خودروی یک زن در تهران

بدنبال انتشار ویدیویی از هجوم یک مرد به خودروی زنی جوان، رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فرد مهاجم خبر داد.

روز سه شنبه ویدیویی از هجوم یک مرد به خودروی زنی جوان در فضای مجازی منتشر شد، در این ویدیو مرد جوان با الفاظی نامناسب زن جوان را مورد خطاب قرار داده و ضرباتی را با دست به خودروی او وارد کرده بود همچنین در توضیح این ویدیو نیز ادعا شد که زن جوان مادر یک کودک مبتلا به اختلال اوتیسم بوده و چون قصد داشته از جای پارک ویژه معلولان استفاده کند، مورد حمله این مرد قرار گرفته است. در همین راستا، رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری این مرد خبر داد و گفت:‌ پیرو انتشار گسترده این ویدیو در فضای مجازی که موجب ناراحتی مردم شده بود، پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و ماموران این پلیس موفق به شناسایی و اخصار فرد مهاجم شدند.  سرهنگ داوود معظمی گودرزی با بیان اینکه این مرد اکنون در اختیار پلیس است، اظهار داشت: تحقیقات از این فرد در حال انجام است اما باید تمام جوانب موضوع سنجیده و ابعاد ناپیدای آن مشخص شود از همین رو تحقیقات در حال انجام است.

کاهش ۲۳ درصدی جانباختگان حوادث جاده‌ای

سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور  با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی تعداد جانباختگان را در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، اعلام کرد که در تصادفات درون شهری ۵۰ درصد و برون شهری نیز ۱۵ درصد کاهش داشتیم. وی افزود: با توجه به حجم ترددهایی که داشتیم برآورد این بود که ۱۴۱۶ نفر میزان جانباختگان باشد که خوشبختانه ۴۷ درصد از پیش‌بینی راهور کمتر بود. معاون اجتماعی و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: در ایام نوروز ۳۵ هزار وسیله نقلیه را توقیف ساعتی کردیم. علت عمده تصادفات عدم توجه به جلو در حین رانندگی، سرعت‌ها و سبقت‌های غیر مجاز و واژگونی‌ خودروها به دلیل خواب‌آلودگی‌ها بود.

دارو فروش مجازی پایتخت در دام پلیس

 سرهنگ معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیر شده بیش از ۲۵۰ هزار قلم انواع داروی نایاب و کمیاب کشف شد.

معظمی گودرزی در این باره افزود: در راستای مبارزه با فروشندگان غیرمجاز دارو در فضای مجازی طی رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۶۰ هزار دنبال کننده که اقدام به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب می‌نمود مشاهده شد.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات ویژه خود را آغاز کردند و با بهره گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

جسد کودک غرق شده در دریای مازندران پس از یک هفته پیدا شد

 جسد کودک هفت ساله ورامینی که هفته پیش در دریای بابلسر غرق شده بود ، شامگاه دوشنبه از آب بیرون کشیده شد.

 دوشنبه هفته گذشته هشتم فروردین ماه کودک هفت ساله ورامینی  به همراه بردارش در ساحل سنگچین بابلسر غرق شدند که کودک ۹ ساله توسط قایقرانان از مرگ نجات یافت ولی کودک هفت ساله در آب مفقود شد و جست‌وجوها برای پیدا کردن آن ادامه داشت.

کشف پیکر دو کودک غرق شده در روستای آزادلوی شهرستان گرمی

عزت الله ضربی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از کشف پیکر دومین کودک غرق شده در روستای آزادلوی شهرستان گرمی خبر داد. عزت الله ضربی با اعلام این خبر گفت: ساعت ۱۳:۲۵ روز پنجشنبه ۱۱ فروردین طی تماس تلفنی با ندای امداد ۱۱۲ معاونت امداد و نجات مبنی بر غرق شدگی ۲ کودک ۵ و ۱۰ ساله در رودخانه بالهارود منطقه ایران چای روستای آزادلو، ۱۵ تیم عملیاتی (۹ تیم سیلاب، ۴ تیم ارزیاب و ۲ تیم آنست) متشکل از ۴۵ نفر نجاتگر با ۸ دستگاه خودروی امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان گرمی، بیله سوار و مرکز استان به محل حادثه اعزام شدند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: پس از گذشت پنج روز، ساعت ۱۳:۳۰ روز دوشنبه پیکر دومین کودک (۵ ساله) توسط عوامل جمعیت هلال احمر حاضر در منطقه پیدا و تحویل عوامل انتظامی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 52
  • امروز: 23
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,304
  • ماه: 7,794
  • سال: 26,416