ورود گوجه جنوب کرمان به بازار قیمت‌ها را متعادل می‌کند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1206

ورود گوجه جنوب کرمان به بازار قیمت‌ها را متعادل می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از پیش بینی تولید ۳۴۵ تن گوجه بهاره در هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد و گفت: ورود گوجه این منطقه به بازار قیمت این محصول را متعادل می کند.

سعید برخوری سطح زیر کشت گوجه فرنگی را در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان ۹ هزار و ۵۳۵ هکتار اعلام کرد و اظهار‌داشت:برداشت گوجه در این منطقه از نیمه نخست فروردین در شهرستان های قلعه گنج و رودبار جنوب آغاز شده و تا خردادماه سال جاری ادامه دارد. او به افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در تهران اشاره و تصریح کرد:روانه شدن گوجه‌های این منطقه به بازار موجب پایین‌تر آمدن قیمت گوجه‌فرنگی در کشور شده است.

او از برداشت همزمان هفت محصول در منطقه جنوب‌کرمان خبر داد و این محصولات را شامل هندوانه، سیب زمینی بهاره، گوجه بهاره،پیاز بهاره،خربزه، طالبی و گرمک برشمرد.

او همزمانی برداشت گوجه در جنوب و محصولات کشاورزی خوزستان را دلیل کمبود کامیون و در نتیجه افزایش قیمت حمل و نقل محصولات کشاورزی اعلام کرد.

او به فصل برداشت هندوانه نیز در جنوب‌کرمان اشاره کرد و سطح زیرکشت این محصول را در این منطقه ۹ هزار و ۸۵۰ هکتار با پیش بینی تولید ۳۶۴ هزار و ۴۵۰ تن عنوان کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب‌کرمان با بیان اینکه ۹هزار و ۲۴۰ هکتار از اراضی این منطقه به کشت سیب زمینی بهاره اختصاص یافته است،از پیش‌بینی تولید ۳۵۱ هزار و ۱۲۰ تن محصول سیب‌زمینی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد. او به تولید پیاز بهاره در منطقه جنوب‌کرمان اشاره و سطح زیر کشت این محصول را هشت هزار و ۵۷۴ هکتار با پیش‌بینی تولید ۴۷۱ هزار و ۵۷۰ تن اعلام کرد.

برخوری با بیان اینکه یکهزار و ۴۹۰ هکتار از اراضی منطقه جنوب کرمان به کشت خربزه اختصاص یافته است، از پیش‌بینی تولید ۵۲ هزار و ۱۵۰ تن محصول خربزه در جنوب این استان خبر داد.

او گفت:سطح زیر کشت محصول طالبی در جنوب‌کرمان ۲۴۰هکتار با پیش‌بینی تولید ۶ هزار و ۲۴۰تن اعلام است.

او با بیان اینکه ۱۸۰هکتار از اراضی منطقه جنوب کرمان به کشت محصول گرمک اختصاص یافته است،از پیش‌بینی تولید چهار هزار و ۵۰۰ تن محصول در این منطقه خبر داد. قیمت گوجه در جنوب کرمان بین هفت تا ۹ هزار تومان برآورد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 41
  • امروز: 34
  • دیروز: 349
  • هفته: 2,018
  • ماه: 5,739
  • سال: 21,882