تراکنش بانکی فعال صنفی نشان دهنده درآمد فرد نیست

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1389

تراکنش بانکی فعال صنفی نشان دهنده درآمد فرد نیست

سکینه خدیشی – رئیس اتاق اصناف ایران اظهارداشت: گرانی در حوزه اصناف نیست و بحث گرانی را باید سازمان حمایت پاسخگو باشد زیرا واحد‌های صنفی زمانی کالا به دستشان می رسد که گران شده است.

 قاسم نوده فراهانی در حاشیه همایش نقش صنایع اصناف و فعالین اقتصادی در بازسازی بم در جمع خبرنگاران گفت:گران شدن کالاها مربوط به تولید کننده در تهیه مواد اولیه و اضافه شدن حقوق ها و دستمزدها است اما متاسفانه مردم از چشم کسبه می دانند.

او افزود:زمانی کالا گران می‌شود مردم از چشم کسبه می‌دانند در صورتی کسبه برای سود نرخ مصوب دارند و اگر از آن تخطی نمایند بازرسان حتما برخورد می‌کنند .

تراکنش بانکی فعال صنفی نشان دهنده درآمد فرد نیست

فراهانی همچنین با اشاره به مالیات دستگاه‌های کارتخوان اصناف ادامه‌داد:تراکنش‌های بانکی یک فعال صنفی نمی‌تواند نشان دهنده درآمد بالای آن فرد باشد و باید در بحث اخذ مالیات شفاف عمل شود و هر تراکنش را نمی توان به عنوان خرید و فروش حساب آورد.

او با تاکید بر اینکه تراکنش‌هایی که با کارت‌خوان‌ها انجام می‌شود، نمی‌تواند به عنوان سندی برای مالیات اصناف درنظر گرفته شود، ادامه داد: همه موارد این تراکنش‌ها منشا درآمدی ندارند و براساس بررسی‌های انجام شده بیشتر این تراکنش‌ها مربوط به کسب و کار بوده و مابقی تراکنش.ها به نوعی شخصی بوده یا درآمدی از محل این تراکنش نصیب فعال صنفی نشده است.

او اظهارداشت: اصناف از سال‌ها قبل پشتیبان سیستم جامع مالیاتی وزارت اقتصاد و دارایی بوده و اصناف درخصوص این شفاف سازی کمک می‌کنند

فراهانی درباره مشکلات مربوط به صدور پروانه کسب نیز گفت: اصناف سامانه‌ای دارد که به مشکل برخورده و با سامانه مشاورین املاک تداخلی پیدا کرده است که باید جدا شوند .

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: سامانه ایرانیان اصناف جدید تعریف شده که در صورت تعیین تکلیف مشکل صدور پروانه کسب هم حل خواهد شد..

اصناف در بازسازی بم نقش مهمی داشتند

او توضیح‌داد: اصناف در بازسازی بم نقش مهمی داشتند،البته اصناف فقط برای زلزله پای کار نبودند حتی در دوران هشت سال دفاع مقدس هم پشتیبانی کردند و هیچ توقعی هم نداشتند .

فراهانی تصریح‌کرد: رخ دادن اتفاقات دست انسان نیست اما آنجایی مرهمی بر زخم آسیب دیدگان می شود همراهی و کمک همنوعان است.

او افزود: بین مردم فاصله ایجاد شده و همدلی و همراهی، برادری و کمک‌هایی که همه مردم به یکدیگر داشتیم کمرنگ شده که برای ما مسلمانان خوب نیست ، تقاضا دارم که این فاصله را کمتر کنیم .

او عنوان‌کرد: برای کمک به سالن اجتماعات اصناف بم، در حال وصول طلبی هستیم که اگر صورت پذیرد برای تکمیل این سالن به اصناف بم کمک خواهیم کرد .

او همچنین با اشاره به اینکه در زمان زلزله ۳۵۰۰ واحد صنفی در بم فعالیت داشته خاطرنشان‌کرد: اکنون هشت هزار واحد صنفی در بم در حال فعالیت است و بازاریان بم دست به دست هم داده‌ و به بازار رونق دادند .

به گفته او اصناف و بازاریان بازوان ستبر انقلاب هستند زیرا هر جا اتفاقی رخ دهد بدون اینکه منتظر تبصره و ماده شوند حاضر هستند .

در پایان این همایش از مظفر بنی اسدی رئیس اتاق اصناف بم و محمدحسین اکبری رییس اتاق بازرگانی بم بابت تمام زحمات و کمک‌هایی که در زمان زلزله و بازسازی بم انجام داده بودند با اهدای لوح تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 28
  • امروز: 50
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,629
  • ماه: 7,883
  • سال: 25,737