هشدار زاهدی به وزیر نیرو پیرامون تامین آب شرب کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1207

هشدار زاهدی به وزیر نیرو پیرامون تامین آب شرب کرمان؛ وزارت نیرو پیش از اعتراض مردم ‎به موضوع انتقال آب خلیج فارس برای تامین آب شرب کرمان ورود کند

نماینده کرمان و راور در مجلس با اشاره به شمار ۵ میلیونی اتباع خارجی در کشور، حمله به طلاب در حرم رضوی را نتیجه تبعات سیاسی، امنیتی، و اجتماعی نبود مجوز و مدرک شناسایی دانست و از رئیس جمهور خواست که برای شناسه‌دار کردن اتباع خارجی تصمیم‌گیری عاجل صورت بگیرد. او همچنین به موضوع انتقال آب خلیج فارس برای تامین آب شرب شهر کرمان ورود کرد و از وزارت نیرو خواست تا صدای اعتراض مردم بلند نشده است به موضوع ورود کند.

محمدمهدی زاهدی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به تیم مذاکره‌ كننده گفت:ان شاءالله تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قدردان خون شهدا بوده و با درایت،عقلانیت و هوشمندی سر از عزت کار را دنبال کرده و از منافع ملی تحت هیچ عنوان و به اندازه سر سوزنی عدول نکنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از اختصاص بودجه برای احداث اردوگاه فرهنگی شهید قاسم سلیمانی تشکر کرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن با مثبت ارزیابی کردن سفرهای استانی دولت نسبت به در اولویت قرار دادن استان کرمان ابراز امیدواری کرد.

ضرورت ساماندهی و شناسه دار کردن اتباع خارجی

نماینده کرمان و راور در مجلس با اشاره به شمار ۵میلیونی اتباع در کشور گفت:حداقل دو سوم آنها به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند و فاقد مدارک شناسایی و فاقد مجوز و جواز ورود به کشور هستند.هیچ کشوری اجازه نمی‌دهند که افراد ساکن کشورشان بدون هویت و شناسه باشند؛زیرا تبعات سیاسی،امنیتی،اجتماعی و حتی اقتصادی را در پی خواهد داشت.شهادت طلاب در استان خراسان و در حرم مطهر رضوی یکی از آثار آن است. از سران سه قوه به ویژه ریاست جمهوری درخواست می‌کنم که نسبت به ساماندهی و شناسه دار کردن “اتباع بیگانه” تصمیم‌گیری عاجل صورت بگیرد و به فوریت اقدام شود.

زاهدی با اشاره به مشکلات آب در استان کرمان خطاب به وزیر نیرو گفت: قبل از اینکه مردم اعتراض خود را بیان کنند؛خود به صحنه بیایید و هرچه زودتر دستور اقدام لازم درخصوص آبرسانی به کرمان از آب خلیج فارس، از رفسنجان به کرمان – که حدود ۹۰ کیلومتر است – را بدهید.

فساد مالی و رانت در بنگاه‌های صنعتی – معدنی استان کرمان

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس،خطاب به وزیر صمت و مدیران بزرگ بنگاه‌های صنعتی – معدنی استان کرمان گفت:براساس برخی گزارش‌های موثق که مدارک و مستندات آن به بنده رسیده است، فساد مالی و رانت در این مجموعه‌ها وجود دارد و متاسفانه اراده قوی در مقابله با آن مشاهده نمی‌شود؛ از افتخارات دولت سیزدهم، مبارزه با فساد و رانت است؛ چگونه است که وزارت صمت در این خصوص بی‌توجه است و کاری نمی‌کند؟ امیدوارم که این تذکر جدی گرفته شود.

هنوز بسیاری از مدیران در کرمان تعیین تکلیف نشده اند

نماینده کرمان و راور در مجلس از عدم تعیین تکلیف مدیران در استان کرمان خبر داد و گفت: ۹ ماه از شروع دولت آقای رئیسی می‌گذرد،اما متاسفانه در استان کرمان هنوز بسیاری از مدیران تعیین تکلیف نشده و در فضای خوف و رجا به سر می‌برند و این موضوع موجب شده که امورات به کندی پیش رود و نارضایتی مردم روز به روز بیشتر شود؛ از وزرای محترم و روسای سازمان‌های ملی درخواست می‌شود در این خصوص هرچه سریع‌تر تصمیم گیری کرده تا امورات به صورت جهادی و انقلابی پیش برود.

زاهدی با انتقاد از گرانی اقلام خوراکی و کالاهای ساختمانی گفت:متاسفانه سیر صعودی قیمت اقلام خوراکی به ویژه لبنیات، گوشت،سیب زمینی و پیاز و غیره همچنین کالاهای ساختمانی ازجمله سیمان،میلگرد، فشار زیادی را به اقشار مستضعف جامعه وارد کرده است؛ این انقلاب به پشتوانه مردم عزیز آن به ویژه اقشار مستضعف شکل گرفته و رشد یافته است، کاری نکنیم که آنها ناامید شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 15
  • دیروز: 249
  • هفته: 1,672
  • ماه: 7,784
  • سال: 25,525