معاون صنایع‌دستی استان کرمان: ساختمان موزه گلیم سیرجان ساخته شده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1381

معاون صنایع‌دستی استان کرمان: ساختمان موزه گلیم سیرجان ساخته شده است

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: زمین برای راه‌اندازی موزه سیرجان تامین و ساختمان ساخته شده است. فقط طراحی داخلی و محتوایی موزه باید انجام شود که منابع مالی آن هم تامین شده و دنبال این هستیم پیمانکار مشخص شود.

 کاظم حسین‌زاده اظهار کرد: این موزه تاکنون سه مرتبه به مناقصه گذاشته شده است و منتظر انتخاب پیمانکار هستیم. طرح مطالعاتی و محتوایی و طراحی داخلی موزه انجام شده و شرح خدمات نوشته و در سامانه گذاشته شده ولی متاسفانه تاکنون پیمانکار واجد شرایط نیامده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: شهردار سیرجان که دبیر شهر جهانی است در این خصوص دغدغه دارد و پیگیر هستند.

او با اشاره به اینکه باید همه مردم و مسئولان نسبت به مسائل حوزه صنایع‌دستی حساسیت داشته باشند، اظهار کرد: صنایع‌دستی بخشی از فرهنگ و هنر ما است و چند هزار سال سابقه پشت هر رشتۀ آن وجود دارد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به وجود ۱۸ گروه و ۲۹۹ رشته صنایع‌دستی در این استان افزود: صنایع‌دستی بخشی از اقتصاد و فرهنگ ما است و باید همه در کنار اداره‌کل میراث‌فرهنگی که متولی صنایع‌دستی است قرار بگیرند و هم‌افزایی ایجاد کنیم.

او ادامه داد: برای اینکه شرایط بافندگان و تجارت صنایع‌دستی به خصوص گلیم بهبود فعالیت‌های مهمی از سوی معاونت صنایع‌دستی در زمینه آموزش، تولید و تجارت در حال انجام است.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: استان کرمان به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید صنایع‌دستی در کشور و حتی در سطح جهان حرف زیادی برای گفتن دارد که باید به آن اهمیت داده شود که خوشبختانه در شرایط فعلی این وضعیت وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 9
  • امروز: 166
  • دیروز: 194
  • هفته: 1,469
  • ماه: 7,922
  • سال: 26,341