کلینیک فوق تخصصی الزهرا(س) بم افتتاح شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1224

کلینیک فوق تخصصی الزهرا(س) بم افتتاح شد

سکینه خدیش/ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی الزهرا(س) شهرستان بم با اعتبار بیش از ۲۵ میلیارد تومان همزمان با هفته سلامت به افتتاح و بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار کاغذوطن، کلنگ این مرکز درمانی در ابتدای طرح نظام سلامت در سال ۹۳ به زمین زده شد و عملیات اجرایی این پروژه به علت یکسری اختلافات و همچنین مشکلات اعتباری از سوی پیمانکار طرح، در اواخر سال ۹۶ متوقف شد.

ادامه عملیات اجرایی این پروژه از اسفندماه سال ۹۹، پس از پیگیری‌های مجدانه و مستمر مسئولان شرق استان کرمان و همکاری متولیان و مسئولان ملی آغاز شد و اکنون با حضور مسئولان شرق استان کرمان به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم در حاشیه افتتاح کلینیک تخصصی و فوق تخصصی الزهرا(س) افزود: بیش از سه هزار و ۱۰۰ متر فضای فیزیکی (درمانی و آموزشی)برای این کلینیک در نظر گرفته شده و ۲۵ میلیارد تومان اعتبار ابنیه این مرکز درمانی بوده است.

دکتر مازیار اویسی اظهار داشت:پس از اتمام ساخت این پروژه کلینیک های محمدباقر(ع) و امام رضا(ع) و همچنین طب کار ما با این مرکز درمانی ادغام شدند و بجز تجهیزات کلینیک‌های یادشده بالغ بر پنج میلیارد تومان نیز تجهیزات پزشکی جدید به این مرکز درمانی اضافه شده است.

او با اشاره به پیگیری‌های‌مستمر نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: هزینه تجهیزات پزشکی این پروژه از محل اعتبارات این وزارتخانه به صورت رایگان در اختیار دانشگاه علم پزشکی بم قرار داده شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بم در مدت ۲ سال اخیر ۵۴ پروژه را به اتمام رسانده و بالای ۸۰ درصد تجهیزات درمانی این دانشگاه نیز بروزرسانی شده است.

۲۱ پروژه شهرستان‌های شرقی کرمان نیازمند تامین اعتبار

او می گوید: ۲۱ پروژه بهداشت و درمان در صورت تامین اعتبار توسط وزارتخانه متبوع طی سال جاری در چهار شهرستان شرقی استان کرمان به اتمام خواهد رسید.

اویسی عنوان کرد:امیدوارم این کلینیک تخصصی و فوق تخصصی باعث خدمات رسانی بهتر برای مردم شرق استان کرمان باشد و راه رفتن شهروندان جهت درمان به مرکز استان یا سایر استان های دیگر برداشته شود.

تلاش‌هایی که به ثمر نشست

نماینده مردم شهرستان های بم ،نرماشیر،فهرج و ریگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یک برند و از افتخارات شرق استان کرمان است که با تلاش شبانه روزی و مدیریت جهادی رئیس این دانشگاه، معاونان و پرسنل این مجموعه تحولی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش رقم خورده است.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی بیان کرد:اهمیت و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی بر کسی پوشیده نیست و از زحمات پزشکان، پرستاران و مجموعه کادر بهداشت و درمان از زمان شیوع کرونا تاکنون که زحمات زیادی و سختی های زیادی را متحمل شدند، قدردانی می‌شود. او درباره خوابگاه پسرانه تلاش که بهمن ۱۴۰۰ افتتاح شده بود گفت: ساخت این خوابگاه یکی دیگر از کارهای جهادی و کم هزینه دانشگاه علوم پزشکی است همچنین وزارت بهداشت به دلیل اینکه با سلامت مردم ارتباط دارد مساعدت های خوبی در بحث بهداشت و درمان دارد.

نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان با اشاره به توقف پروژه احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم تاکید کرد: ساخت بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم یکی دیگر از اولویت های منطقه به شمار می رود و پیگیر ساخت و اعتبار مورد نیاز این پروژه هستیم تا عملیات عمرانی آن مجدد از سر گرفته شود.

نگرانی و دغدغه مردم در بحث دارو باید رفع شود

او ادامه داد: امروزه در کشور از شرایط مناسبی برخوردار هستیم و در زمینه شیوه استفاده از ارز اتفاقاتی در حال رخ دادن است که باید دولت و وزارت را کمک کنیم تا نگرانی و دغدغه مردم در بحث دارو برطرف شود . غضنفرآبادی اظهارداشت:یارانه دارو پیش از این در مبدا پرداخت می شده اما اکنون با تغییرات صورت گرفته باید در مقصد و به شرکت های بیمه پرداخت شود که در کوتاه مدت، تلاطم و جو روانی ایجاد خواهد شد و عده ای از افراد از این اتفاق سوء استفاده کرده و نگرانی برای مردم بوجود آورده اند که باید مدیریت کنیم.

به گفته او باید داروی بیماران خاص حتما مورد توجه قرار گیرد ونباید در این منطقه بیماران خاصی وجود داشته باشند که با مشکل دارو مواجه شوند.

رهاورد تغییر در شیوه استفاده از ارز ترجیحی نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان کرمان در خانه ملت تصریح کرد: عبور از گردنه و به ثمر نشستن این طرح اقتصادی دولت، یعنی تغییر شیوه استفاده از ارز ترجیحی و یارانه کالاها از جمله دارو سختی‌هایی خواهد داشت اما اگر موفق شویم به نظر بنده و افرادی که کار کارشناسی انجام داده اند، رهاورد بسیار خوبی ایجاد کرده ایم.

او گفت: تاکنون متاسفانه سرمایه های زیادی را از دست می‌دادیم، به طوری که دولت یارانه دارو می دهد اما به دست مردم و مصرف کننده واقعی نمی رسد لذا این شیوه باید اصلاح شود و حتما هم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 60
  • امروز: 136
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,731
  • ماه: 7,977
  • سال: 24,579