بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر کرمان در دستگاه قضایی تشکیل شده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1526

بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر کرمان در دستگاه قضایی تشکیل شده است

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر کرمان در دستگاه قضایی تشکیل شده است.

سید مهدی قویدل در نشست کمیسیون شماره ۵۲ مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل استان کرمان با اشاره به اینکه باید ۲ موضوع مهم سرقت و تصادفات را جدی بگیریم، تصریح‌کرد: باتوجه‌به اینکه تعداد افزایش تصادفات جاده‌ای در کشور و استان نگران‌کننده شده لازم است که در همین راستا اقدامات همه‌جانبه و متمرکز صورت پذیرد.

او اظهارداشت: شناخت و پیشگیری از عوامل مؤثر در بروز حوادث لازمه کنترل و کاهش تصادفات است.

او با اشاره به اینکه کرمان از نظر وقوع تصادفات در وضعیت مناسبی نیست، بیان‌داشت: در دوماه اردیبهشت و تیرماه متأسفانه تصادفات زیادی در این استان رخ‌داده است.

قویدل با بیان اینکه در کرمان فقط ۱۳ بزرگراه وجود دارد، افزود: در برخی راه‌های مواصلاتی این استان ۷۲۰ کیلومتر راه دوطرفه وجود دارد که براساس آمارها از ۲۲۰ نفر حادثه‌دیده در راه‌های دوطرفه، ۸۷ نفر آنها فوت کرده‌اند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در سال ۱۴۰۱، استان کرمان از لحاظ فراوانی رتبه چهارم فوتی‌ها و همچنین از لحاظ جمعیت، رتبه پنجم فوتی‌ها در کشور را داشته که این نیز جای نگرانی دارد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه اشتباه انسانی، سرعت غیرمجاز، کیفیت وسیله نقلیه و عوامل طبیعی در بروز حوادث از دلایل تأثیرگذار محسوب می‌شوند، خاطرنشان‌کرد: مرگ‌ومیر ناشی از سوانح ترافیکی همچنان در کشور یک معضل به‌حساب می‌آید و دومین علت مرگ‌ومیر است لذا شناخت و پیشگیری از عوامل مؤثر بر بروز حوادث را ضروری در کنترل و کاهش وقایع است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادفات رانندگی طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، گفت: این نوع از اتهام در سه‌ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۰ درصدی در پی داشته است.

این مقام قضایی بیان‌داشت: دستگاه‌های متولی مکلف هستند که اقدامات و سازوکار لازم برای کاهش تلفات حوادث رانندگی با تأکید بر تجهیزات و تقویت پلیس راهنمایی‌ورانندگی، ارتقای کیفیت ایمنی وسایل نقلیه، اصلاح نقاط حادثه خیر جاده‌ای، توسعه فرهنگ صحیح ترافیکی و غیره را فراهم نمایند.

او با اشاره به تشکیل کارگروه‌های فرعی، ادامه‌داد: کارگروه‌های روستایی، حقوقی، تصادفات و اطلاع‌رسانی ازجمله محورهای مهمی هستند که لازم به تشکیل شدن دارند کمااینکه سهم هر یک از دستگاه‌ها به‌عنوان نمونه، صداوسیما در جایگاه اطلاع‌رسانی و… در کمیسیون کشوری مشخص شده است و مطالبه‌گری لازم در این زمینه باید صورت پذیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 26
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,261
  • ماه: 7,414
  • سال: 24,898