مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان : پروژه‌های آبخیزداری با بهبود اشتغال از مهاجرت روستاییان جلوگیری می‌کند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان : پروژه‌های آبخیزداری با بهبود اشتغال از مهاجرت روستاییان جلوگیری می‌کند

فرماندار شهرستان قلعه گنج از اقدامات موثر مجموعه اداره کل منابع طبیعی در سطح حوضه‌های آبخیز این شهرستان، قدردانی کرد و گفت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری را در کنترل رسوب، جلوگیری از فرسایش و فقیر شدن اراضی، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از بروز سیلاب‌های ویرانگر و خسارت ناشی از آن بسیار موثر بوده است.

محمد فلاح کهن افزایش تولیدات مرتعی و دامی، جلوگیری از مهاجرت های بی رویه روستاییان، بهبود اشتغال و ارتقاء سطح درآمد روستائیان و آبخیزنشینان، مهار و کنترل آب های زیرزمینی و تقویت منابع آب موجود در منطقه را از دیگر اثرات مثبت اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری عنوان کرد.

 حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات آبخیزداری در سطح حوضه‌های آبخیز شهرستان قلعه گنج گفت: حوضه آبخیز چاه نوروز و شیب زرد بخشی از حوضه آبریز اصلی جازموریان است که در بخش مرکزی شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان قرار گرفته است.

او تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از بروز سیلاب‌های ویرانگر و خسارت ناشی از آن، افزایش تولیدات مرتعی و دامی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه روستائیان، بهبود اشتغال و ارتقاء سطح درآمد روستائیان و آبخیزنشینان، مهار و کنترل آب‌های زیرزمینی و تقویت منابع آب موجود در منطقه را از اهداف اجرای این پروژه آبخیزداری دانست.

احمدی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پروژه پخش سیلاب شیب زرد شامل بند انحرافی سنگی ملاتی به حجم ۲۲۹۳ متر مکعب با حجم مخزن ۲۵۵۳۱ متر مکعب، خاکریز هلالی شماره ۱ و ۲ به حجم کارکرد ۱۶۷۱۲۵  متر مکعب و با حجم مخزن یک میلیون و ۳۲۰ هزار متر مکعب و همچنین کانال ورودی و خروجی به حجم کارکرد ۳۲۸۰ متر مکعب با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی بند سنگی ملاتی کشیت حوضه آبخیز چاه نوروز با حجم عملیات ۱۲۰۰ متر مکعب و حجم مخزن ۷۱۰۰۰ متر مکعب به ارتفاع ۵ متر و با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی نیز آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 159
  • امروز: 152
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,532
  • ماه: 7,931
  • سال: 26,133