398 هزار شاغل کرمانی درآمد پایین دارند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1152

398 هزار شاغل کرمانی درآمد پایین دارند

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در جلسه کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید استان کرمان با بیان اینکه نرخ بیکاری در جمعیت 15 سال به بالای استان کرمان 11.1درصد است اظهار داشت: 398 هزار نفر در استان، شاغلان کم درآمد هستند.

رضا اسماعیلی افزود:هدف گذاری اشتغال استان در سال جاری 50 هزار و 401 نفر است که تاکنون بیش از 30 هزار شغل انجام شده است و نرخ بیکاری جمعیت روستایی استان کرمان 9.8 درصد است.او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود 44هزار نفر در استان از اشتغال و جست‌وجوی شغل ناامید شوند افزود: 28 هزار و 500 نفر در استان اشتغال ناقص دارند و نرخ مشارکت اقتصادی استان 40.3 درصد است.

رضا اسماعیلی با اشاره به اینکه تامین مالی نخستین نیاز تولید کشور و استان کرمان است و بانک‌ها نقش مهمی در تامین مالی برای ایجاد اشتغال دارند ادامه داد:بازاریابی یکی از مشکلات پیش روی استان به‌ویژه در حوزه بازاریابی محصولات کشاورزی است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه در حوزه زیرساختی در استان کرمان تقریباً مشکلی وجود ندارد گفت: البته کمبودهایی در حوزه انرژی از جمله برق و آب وجود دارد که در حال رفع شدن است.

او با اشاره به اینکه هیچ کمبود زمینی برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی و احداث کارخانجات نداریم افزود:موانع پیش روی اشتغال استان کرمان شناسایی شده و امیدواریم با تکمیل بانک اطلاعاتی اشتغال ایرانیان برخی مشکلات برطرف شود.

اسماعیلی با بیان اینکه حدود 30 کاریابی در استان کرمان فعال است عنوان کرد: حدود 100 هزار بیکار در استان کرمان برآورد شده اما هیچ اطلاعاتی از آنها وجود ندارد و راستی آزمایی دقیق انجام نشده است.

او با اشاره به اینکه مشاوره اشتغال بسیار اهمیت دارد تا افراد به شغل پایدار برسند گفت:هشت دفتر مشاوره و کارآفرینی در استان کرمان وجود دارد که خیلی فعال نیستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 4
  • امروز: 97
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,332
  • ماه: 7,485
  • سال: 24,969