کارخانه سیمان کرمان؛ واحد برتر در زمینه تحقیق، فناوری

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1442

کارخانه سیمان کرمان؛ واحد برتر در زمینه تحقیق، فناوری

به گزارش روابط عمومی سیمان کرمان، از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت، لوح تقدیر و تندیس  واحد برتر در زمینه تحقیق، فناوری و رشد اقتصادی به صنایع سیمان کرمان اهداء شد.

بنا بر این گزارش گروه صنايع سيمان کرمان به‌عنوان نماینده صنعت سیمان کشور در حوزه فن‌آوری و رشد اقتصادی از سوی وزیر صنعت، معدن وتجارت مورد تقدیر قرار گرفت.

بنا بر آنچه ملاک اهدای این لوح اعلام شده، ارزیابی روزهای پایانی سال بیانگر عملکردها و دستاوردهای شرکت‌ها و صنایع طی یک‌سال گذشته است .

سیمان کرمان از جمله بنگاه‌های اقتصادی است که نه تنها در مواجهه با فراز و نشیب‌های پیش روی تولید و بازار مصرف سربلند بیرون آمده بلکه در زمینه تحقیق، پژوهش و فناوری، مسئولیت تولید اقتصادی خود را به بهترین نحو ممکن ایفا نموده است، گواه این ادعا کسب تندیس برگزیده و لوح تقدیری است که توسط وزیر محترم صنعت، معدن وتجارت در همایش بنگاه، فنآوری و رشد اقتصادی به گروه صنایع سیمان کرمان اهداء شد.

این همایش روز ۲۰ اسفند سال جاری در سالن کنفرانس محل دائمی نمایشگاه‌های تهران با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مدیران صنایع، دانشگاهها، مراکز علمی تحقیقاتی دانش‌بنیان و دانش‌پژوهان و محققان عرصه‌های گوناگون برگزار شد و علاوه بر امضای کنسرسیوم‌های فناوری و نوآوری توسط مدیران مجموعه‌های فناور و دانش‌بنیان، معرفی و تجلیل از برگزیدگان حوزه تحقیق، پژوهش، فن‌آوری و توسعه اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله اهداف این همایش بوده است.

شایان ذکر است ارزیابی‌های صورت گرفته برای انتخاب صنایع ممتاز، ابتدا در معاونت‌های آموزش پژوهش و فناوری سازمان صمت استان‌ها و در مرحله بعد در  وزارت صمت  صورت گرفته است.

فریدون رحمانی مدیرعامل گروه صنايع سیمان‌کرمان درخصوص کسب این افتخار عنوان داشت: خدا را شاکریم که تلاش محققان و کارشناسان سیمان کرمان در سایه حمایت‌های سهامداران محترم به‌ویژه شرکت سرمایه‌‌گذاری و توسعه صنایع سیمان به ثمر نشسته وامروز می‌توان عنوان کرد مرکز تحقیق و توسعه سیمان و بتن گروه صنایع سیمان کرمان به‌عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز تحقیقات سیمان و بتن کشور خدمات ارزنده‌ای به حوزه تحقيق، پژوهش و فن‌آوری ارائه می‌‌کند.

مدیرعامل سیمان کرمان افزود: جهش اقتصادی با فناوری محقق می‌شود و اگر به‌دنبال رشد تولیدی و اقتصادی هستیم، بایستی فاصله صنعت و تحقیق و پژوهش را از بین برد. تحقیقات دانش‌بنیان انجام شده در مجموعه سیمان کرمان بر پایه توسعه منابع انسانی متخصص و آموزش دیده، همچنین ایجاد تدوین و انتقال دانش و تجربه به متخصصان نخبه، توانسته است نتایج شگفت‌انگیزی در دستیابی به دانش تولید سیمان و بتن‌های خاص را به‌همراه داشته باشد.

اهداء این عنوان و تندیس افتخار از سوی وزیر محترم صنعت، معدن وتجارت نشان داد این شرکت می‌تواند به‌عنوان الگوی مناسبی از تولید دانش بنیان باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :