رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان: بازار را با جیب کشاورز تنظیم نکنید

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1254

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان: بازار را با جیب کشاورز تنظیم نکنید

به گفته رییس سازمان کشاورزی جنوب کرمان در 50 سال اخیر مطالبه‌گری برای تغییر الگوی کشت صورت نگرفته است.

رییس سازمان کشاورزی جنوب کرمان در دیدار با استاندار گفت: در 50 سال اخیر مطالبه‌گری برای تغییر الگوی کشت صورت نگرفته است. استاندار کرمان روز گذشته در دیدار با کارکنان سازمان جهادکشاورزی جنوب استان عنوان کرد: بهترین نظر را باتجربه ترین کارمند جهادکشاورزی که شاید پایین ترین سمت را دارد، مطرح می کند و باید از نظرات آنان استفاده کنید.

محمد‌مهدی فداکار گفت: با طرح این سوال که برای هر مترمکعب آب مصرفی در استان چقدر درآمد ایجاد می کند؟ اظهار کرد: توسعه صنعت یکی از نیازهای جدی جنوب استان کرمان است و در زمینه کشاورزی نیاز است اصلاح الگوی کشت انجام شود.

استاندار کرمان با اشاره به خسارات سیل اظهار کرد: 1500 میلیارد تومان بودجه برای تکمیل سیل بند خرم نیاز است.

او با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی جنوب استان کرمان تاکید‌کرد: فرآیند توسعه باید در سه بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت پیگیری شود.

 بازار را با جیب کشاورز تنظیم نکنید

در ادامه این دیدار رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان نیز گفت: بازار را با جیب کشاورز تنظیم نکنید. سعید برخوری از تغییر الگوی کشت سخن به میان آورد و گفت: در 50 سال اخیر مطالبه‌گری برای تغییر الگوی کشت صورت نگرفته است.

او بر لزوم تعیین مسیر الگوی کشت تاکید کرد و افزود: با دستور نمی توان طرح تغییر الگوی کشت را اجرایی کرد و باید در ابتدا مسیر آن را هموار و میزان منفعت اقتصادی آن را مشخص کنید.

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان درست کردن اهرم اقتصادی، آب و کشاورزی قراردادی را از لازمه‌های اجرای طرح تغییر الگوی کشت برشمرد و اظهار کرد: سیاست‌گذاری باید با آب انجام شود. وی با بیان این مطلب که مزیت کشاورزی قراردادی در جنوب استان در تازه خوری و صادرات است، در ادامه عنوان کرد: نقطه ضعف کشور در عدم داشتن برنامه، میزان و به کجا صادرات کنیم، است و نوسانات باعث تنش در این حوزه شده است.

جنوب استان کرمان می تواند تامین کننده محصولات کشاورزی مورد نیاز بازی جام جهانی قطر باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 62
  • امروز: 142
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,737
  • ماه: 7,983
  • سال: 24,585