رکوردشکنی ۳ ماهه شاخص بورس

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1021

رکوردشکنی ۳ ماهه شاخص بورس

گل گهر و ۱۱۹۰ واحد رشد در یک روز

شاخص کل در بازار بورس (دوشنبه، ۲۱ تیر ماه) ۱۹ هزار و ۷۵ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید. شاخص بورس در ۱۰ فروردین امسال به علت فشار فروش از کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خارج شده بود.

به گزارش ایرنا، برپایه معاملات دیروز بیش از هفت میلیارد و ۵۹۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه هزار و ۴۹ واحد افزایش به ۴۰۰ هزار و ۶۴۹ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۹۴۲ واحد رشد به ۲۵۵ هزار و ۲۳۹ واحد رسید. شاخص بازار اول ۱۹هزار و ۷۲۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۸ هزار و ۹۹۸ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۲۴۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۹۷۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۶۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۹۴۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۷۸۲ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۷۷۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۷۷۶ واحد، گروه رمپنا (رمپنا) با ۷۳۷ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۷۲۹ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۵۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

شرکت سرمایه گذاری استان کرمانشاه (وسکرشا) با ۲۷۲ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۲۳۱ واحد، بورس اوراق بهادر تهران (بورس) با ۱۳۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی (وسرضوی) با ۱۱۴ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۹۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری استان گلستان (وسگلستا) با ۸۷ واحد و توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) با ۷۲ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد لیزینگ کارآفرین (ولکار)، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه دارویی برکت (برکت)، فولاد مبارکه افهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 227
  • دیروز: 387
  • هفته: 2,002
  • ماه: 5,610
  • سال: 21,726