پایش مصرف برق در کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره

پایش مصرف برق در کرمان

 به دنبال اوج گرفتن گرمای تابستانی و افزایش مصرف برق، تعدادی از مدیران استان کرمان با حضور در مرکز پایش و مدیریت بار شرکت توزیع برق شمال کرمان، از نزدیک در جریان روند مصرف توسط مشترکان این شرکت قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت توزیع‌برق شمال‌استان‌کرمان در جریان این برنامه با اشاره به رصد برخط میزان برق مصرفی در حوزه شمال‌استان گفت: سه هزار مگاوات برق در استان تولید می‌شود اما در اوج‌بار مصرف برق حدود سه هزار و ۷۰۰ مگاوات است و به همین دلیل برای تابستان برنامه های صرفه‌جویی و مدیریت مصرف ویژه‌ای برای پیشگیری از قطعی برق انجام می‌شود.

محمد سلیمانی با اشاره به اینکه روز گذشته میزان مصرف برق کشور به ۶۴ هزار مگاوات رسید افزود: با توجه به سهمیه صرفه جویی برای استان‌های کشور در بحث برق، ۹۱۸ مگاوات سهمیه تمام استان کرمان است که در بخش های کشاورزی، صنعتی و اداری این صرفه جویی اعمال می شود.

قطع برق ۳۱ دستگاه پرمصرف

او با بیان اینکه مصرف برق سازمان‌های دولتی به صورت مستمر و لحظه‌ای پایش می‌شود تاکید‌کرد: از ۲۱ خرداد، برق ۳۱ دستگاه و سازمان اداری پس از اعلام اخطار قطع شده است که پس از اخذ تعهد مبنی بر رعایت دقیق صرفه جویی مصوب، برق این اماکن وصل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع‌برق استان‌کرمان با بیان اینکه تغییر ساعت اداری پنج مگاوات ساعت به کاهش برق در شمال کرمان کمک کرده‌است ادامه‌داد: سازمان های دولتی موظفند نسبت به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و ۶۰ درصدی برق در ساعات غیراداری اقدام کنند.

همکاری مناسب صنعت با حوزه برق

او همچنین از همکاری تعدادی از دستگاه های دولتی برای کاهش میزان مصرف برق خود در ایام پیک(اوج مصرف) بار تابستانی نیز خبرداد.

سلیمانی بیان‌کرد: واحدهای صنعتی نیز موظفند طبق برنامه زمانبندی اعلام شده توسط وزارت نیرو مصرف برق خود را مدیریت کنند که تاکنون شاهد همکاری خوبی در این بخش بودیم.

برق واحدهای تولیدی سیمان قطع نشده است

او تصریح کرد: در چند روز اخیر قیمت سیمان با بهانه قطعی برق با نوساناتی روبرو شده است، هر چند فعالیت کارخانه‌های سیمان با محدودیت مواجه‌شده، اما برق این واحدهای تولیدی به طور کامل قطع نشده‌است؛ حتی این کارخانه‌ها می‌توانند در ساعات غیر پیک مصرف با تمام ظرفیت فعالیت‌ کنند.

خاموشی و قطعی برق در بخش خانگی نداریم

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان نیز گفت:امسال با صرفه جویی و مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف،هیچ‌گونه خاموشی در بخش خانگی و تجاری نداشتیم که این مساله با همکاری همه دستگاه‌ها و بخش های مختلف امکان‌پذیر شده‌است.

علی بیگ‌زاده افزود:حتما آمار مصرف برق در دستگاه‌های تحت مدیریت شرکت توزیع برق شمال‌کرمان به صورت کامل رصد شود تا میزان رعایت آنها از دستورالعمل‌های ابلاغی مشخص شود.

او ابراز امیدواری کرد تا پایان فصل گرما مدیریت مصرف برق ادامه پیدا کند تا مردم با خاموشی مواجه نشوند.

شرکت توزیع برق شمال کرمان وظیفه تامین و توزیع برق مطمئن و پایدار را برای هفت شهرستان شمال استان را برعهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 47
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,957
  • ماه: 7,595
  • سال: 25,159