نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: تکمیل مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در کرمان و راور ضرورت دارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: تکمیل مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در کرمان و راور ضرورت دارد

پورابراهیمی با اشاره به لزوم و ضرورت تکمیل مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در استان کرمان به‌ویژه در مناطق زلزله‌خیز شهرستان‌های کرمان و راور گفت: هزینه مقاوم‌سازی در مقابل هزینه‌های جانی و مالی ناشی از خرابی به دلیل وقوع زلزله، قابل قیاس نیست. محمدرضا پورابراهیمی در پی زمین‌لرزه‌های متعدد در منطقه راور افزود: خوشبختانه به دلیل تجربه زلزله در سال‌های گذشته اقدامات ایمن‌سازی ابنیه به‌ویژه منازل مسکونی در شهرستان راور نسبت به متوسط استان و کشور از شرایط مطلوبی برخوردار است به نحوی که در مناطق روستایی این شهرستان بیش از ۷۰ درصد و در مناطق شهری بیش از ۵۰ درصد ساختمان‌ها مقاوم‌سازی انجام شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی برای کمک به تامین منابع مالی در راستای تکمیل مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی اظهار‌داشت: یکی از درخواست‌های اینجانب از دولت قرار‌دادن اعتبارات لازم برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی در سفر رئیس جمهور محترم  به استان کرمان است. او همچنین از استاندار کرمان خواست نیروهای امدادی برای خدمت به مردم منطقه راور از آمادگی لازم برخوردار باشند. او در تماس تلفنی با استاندار کرمان و فرماندار شهرستان راور بر لزوم آمادگی نیروهای امدادی در منطقه تاکید و بیان‌کرد:‌با توجه به شرایط زمین‌شناسی منطقه و سوابق سالهای گذشته آمادگی نیروهای امدادی در منطقه کاملا ضروری است. او به جلسه هفته‌گذشته فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های کرمان و راور که به دعوت ایشان در تهران با رئیس‌بنیاد‌مسکن برگزار‌شد اشاره‌کرد و افزود: خوشبختانه توافق‌های خوبی برای تامین مالی مسکن روستایی برای شهرستان‌های کرمان و راور انجام شده است.

پورابراهیمی در ادامه از پشتیبانی‌های استاندار پرتلاش کرمان و نیز زحمات فرماندار و تمام عوامل اجرایی مرتبط بویژه هلال‌احمر در شهرستان راور به دلیل حضور در عرصه میدانی تشکر کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 135
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,045
  • ماه: 7,683
  • سال: 25,247