در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی؛ طرح «قاضی مدرسه» در ۷۸ مدرسه کرمان آغاز شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1686

در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی؛ طرح «قاضی مدرسه» در ۷۸ مدرسه کرمان آغاز شد
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان از اجرای طرح قاضی مدرسه در استان خبر داد و گفت: قضات باتجربه شهر کرمان باهدف آگاهی‌بخشی نوجوانان از آسیب‌های اجتماعی و آموزش و راهکارهای پیشگیری از آن در دبیرستان‌ها حضور پیدا خواهند کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی در مراسم آغاز طرح قاضی مدرسه در کرمان با تأکید بر مسئله پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: تعداد ۲۰ نفر از قضات برجسته و باتجربه استان علی‌رغم مشغله کاری خود در منصب قضا آمادگی خود را در راستای اجرای طرح قاضی مدرسه اعلام کرده‌اند.
او بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب‌فرهنگی بود و یکی از مهم‌ترین علل پیروزی انقلاب اسلامی، نادیده‌گرفتن موضوعات فرهنگی و دینی در زمان طاغوت بود.
حمیدی با بیان اینکه دشمن باورهای دینی و اعتقادی ما را هدف قرار داده، گفت: متأسفانه برخی از مسئولان و خانواده‌ها نسبت به مسائل فرهنگی و تربیتی غافل شده‌اند و شاهد بروز برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه هستیم .
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان از لزوم فرهنگ‌سازی در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی سخن گفت و افزود: لازم است به‌وسیله نهادهای فرهنگی و آموزشی تمامی امور اجتماعی، اصول و قوانین موردنیاز به نوجوانان و جوانان آموزش داده شود .
او ادامه داد: دشمن درصدد است تا از بی‌حجابی به‌عنوان ابزاری سیاسی برای ضربه‌زدن به اصول نظام اسلامی استفاده کند که بایستی برای جلوگیری از این موضوع تدابیر لازم اندیشیده و خانواده‌ها، معلمان و دیگر نهادهای حاکمیتی به وظایف خود در زمینه فرهنگ‌سازی رعایت حجاب عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 13
  • امروز: 1
  • دیروز: 170
  • هفته: 1,216
  • ماه: 6,459
  • سال: 29,661