آسيب‌شناسي پديده فرونشست در پهنه استان در نشست شورای فنی کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1273

آسيب‌شناسي پديده فرونشست در پهنه استان در نشست شورای فنی کرمان

نشست شورای فنی استان كرمان با دستور اختصاصي آسيب‌شناسي پديده فرونشست در پهنه استان كرمان با حضور سرپرست مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي و هیئت همراه،، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري كرمان، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان كرمان، مديركل راه و شهرسازي استان كرمان، مديركل دفتر فني و مديريت بحران استانداري كرمان و جمعی از مديران استان كرمان و صاحب‌نظران و اساتيد دانشگاه كرمان برگزار شد.

حاجي‌زاده مديركل راه و شهرسازي استان كرمان  برگزاري جلسات تخصصي هدفمند در اين زمينه را ضروري دانست و خواستار مشاركت تمامي دستگاه‌هاي اجرايي استان در اين خصوص شد.

در ادامه پورابراهيمي از اساتيد دانشگاه و صاحب‌نظر در حوزه فرونشست استان كرمان، ارائه تخصصي با عنوان “فرونشست زمين در شهر كرمان و نمونه‌هاي عيني و چالش‌هاي آن” را در اختیار حاضران در جلسه قرارداد.

سرپرست دفتر منطقه‌اي  جنوب شرق مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي نیز در این نشست به ارائه تخصصي با عنوان “فرونشست  زمين در حوزه المان‌هاي حمل و نقلي و و سكونتگاه‌ها و ضرورت اقدامات پيشگيرانه و كنترل آثار آنها” پرداخت. 

محمد حسني با اشاره کوتاهی به اقدامات موثر صورت گرفته توسط دفتر منطقه‌اي جنوب شرق مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي خصوصا در حوزه فرونشست، از حمايت‌هاي استاندار، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري و مديركل راه و شهرسازي و همچنين همكاري ديگر مديران استان كرمان در اين راستا قدرداني نمود.

او با بیان اینکه وزارتخانه‌هاي جهاد كشاورزي و نيرو به‌عنوان تأثيرگذارترين و وزارت راه و شهرسازي به عنوان تاثير پذيرترين دستگاه اجرايي كشور از پديده فرونشست هستند، گفت: این در حالی است که قانون‌گذار تنها مسئوليت مديريت آن را به وزارت راه و شهرسازي محول نموده است تا جايي كه با عدم تخصيص منابع متنابه مورد نياز پديده فرونشست، اين معضل مضاعف  و مديريت آن دشوارتر نيز مي شود.

سرپرست مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي حمايت مديريت كلان استان و همچنين ديگر دستگاه‌هاي استاني را از ملاحظات، الزامات و دستورالعمل‌هاي صادره اين مركز و رعايت كامل مقررات ملي ساختمان و آيين‌نامه‌ها و نشريات پايه فني و مهندسي را براي ارتقای بيش از پيش حوزه ساخت و ساز استان كرمان بسيار ضروري و كارساز ارزيابي نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 39
  • امروز: 191
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,616
  • ماه: 7,400
  • سال: 24,792