دبیرکل اتاق بازرگانی کرمان عنوان کرد: شبکه بانکی در استان کرمان قفل است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1316

دبیرکل اتاق بازرگانی کرمان عنوان کرد: شبکه بانکی در استان کرمان قفل است

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: تقریبا در استان منابع آزاد وجود ندارد و شبکه بانکی در عمل قفل است. حسن امیری، در نشست هم اندیشی کمیته تسهیل کسب و کار، اشتغال آفرینی و حمایت قضایی افزود: ماه گذشته در سفر رئیس جمهور و هیات وزیران به استان، در نشست با وزیر اقتصاد وضعیت خاص شبکه بانکی را اعلام کردیم به طوری که ۱۱۰ هزار میلیارد تومان منابع استان و ۸۰ هزار میلیارد تومان مصارف استان است و با توجه به تعهدات زیر خطی کل شبکه بانکی، اعتبارات اسنادی، ضمانتنامه‌ها و تسهیلات مشارکتی، هیچ منابعی برای بانک‌ها باقی نمی‌ماند. عضو هیات خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی در استان کرمان ادامه‌داد:امسال رهبر معظم انقلاب تولید دانش‌بنیان را در نامگذاری سال مورد تاکید قرار دادند و با توجه به اینکه کرمان رتبه شانزدهم را از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور دارد، باید تلاش کنیم با تامین مالی و کمک بانک‌ها بتوان این رتبه را به جایگاه پنجم ارتقا داد. همچنین مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این جلسه بیان‌کرد: محدودیت‌ها در پرداخت تسهیلات شرایط سختی را برای متقاضیان ایجاد کرده که امیدواریم امسال با راه‌اندازی شورای راهبری فناوری و تولید دانش‌بنیان در استان، جایگاه تولید دانش بنیان را ارتقا ببخشیم.

سعیدی افزود: در خردادماه سال‌جاری قانون جهش تولید ابلاغ شده که یکی از قوانین مترقی در کشور محسوب می‌شود و مسیر فعالیت‌های دانش‌بنیان را حداقل تا ۱۵ سال آینده مشخص می‌کند. مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه با اجرای این قانون می‌توان از حالت سنتی تولید خارج شویم، تصریح‌کرد: در آئین نامه‌های این قانون چگونگی ارزش‌گذاری فناوری و وظیفه و نوع فعالیت هر دستگاه مشخص شده که اگر اجرایی شود بسیار موثر خواهد بود.

او اظهار کرد: ۴۰۰ نیاز فناورانه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، محیط زیست، آب، صنعت، معدن، انرژی، امور زیربنایی و خدمات در کمیته‌های مختلف احصا شده تا طی فرآیندهایی بر اساس ظرفیت‌های مختلف تولید شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 5
  • امروز: 241
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,910
  • ماه: 7,824
  • سال: 25,502