رئیس کل دادگستری استان کرمان: جلوگیری از بیکار شدن ۹ هزار کارگر و تکنسین در کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1499

رئیس کل دادگستری استان کرمان: جلوگیری از بیکار شدن ۹ هزار کارگر و تکنسین در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی پارسال از بیکار شدن حدود ۹ هزار کارگر و تکنسین در کرمان جلوگیری شده است و ده‌ها واحد تولیدی که در آستانه تعطیلی بوده اند، به عرصه تولید بازگشته اند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار استاندار کرمان و معاونین به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به اینکه دادستان مرکز استان کرمان به صورت فعالانه در حوزه‌های مختلف اقدام کرده اند، گفت: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه، کنترل ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه است،طی پارسال توفیقات نسبی در این حوزه داشته ایم و در یک سال اخیر ۶۲۳ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نداشته ایم و این امر به معنای اثرگذاری اقدامات انجام شده در این حوزه است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که نرخ ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را منفی کنیم، بیان کرد: با هدف اجرای سیاست‌های پیشگیری از وقوع جرم، برنامه‌های بسیار خوبی تدوین و اجرایی شده است و امروز شاهد نتایج این اقدامات هستیم. به عنوان نمونه در ۱۰ جرم اول استان، در ۷ جرم کاهش داشته ایم و این امر نشان می‌دهد که سیاست‌های پیشگیرانه قوه قضاییه تاثیرگذار بوده است.

او با اشاره به این مطلب که در ۷ تیرماه ۷۳ تن از بهترین یاران امام و خدمتگزاران صدیق مردم به فیض عظمای شهادت رسیده اند، یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی را گرامی داشت و افزود: شهید بهشتی از بزرگ‌ترین ایده پردازان انقلاب اسلامی ایران و نیروی اجرایی، مدیر، مدبر، دنیا دیده و مسلط به چندین زبان بود که توانست در حوزه‌های مختلف بسیار نقش آفرینی کند و در تدوین قانون اساسی نقش ایشان بسیار برجسته است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: قوه قضاییه تمامی سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی را به صورت ویژه در اولویت کاری خود قرار دارد و این برنامه‌ها براساس شرایط استان ها، بومی سازی و اجرایی شده است و از این رو دستاورد‌های بسیار خوبی نیز داشته ایم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی پارسال دیدار‌های مردمی مسئولان قضایی استان کرمان ۱۲۳ درصد افزایش داشته است و دیدار‌های مردمی به صورت مستمر در سه شنبه هر هفته برگزار می‌شود

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :