عمده افراد تحت پوشش کمیته امداد کرمان زنان سرپرست خانوار هستند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1317

عمده افراد تحت پوشش کمیته امداد کرمان زنان سرپرست خانوار هستند

مدیرکل کمیته امداد کرمان گفت: حدود ۱۲۰ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که عمده آنها زنان سرپرست و نان‌آور خانواده هستند.

ناصر عسکری‌نژاد  در دیدار مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به اینکه مجموعه کمیته امداد و هلال‌احمر به‌نوعی سازمان‌های حمایتی هستند افزود: خوشبختانه در زمینه توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد و هلال‌احمر گام‌های خوبی برداشته‌اند. عسکری‌نژاد بیان‌کرد: به رغم ظرفیت‌ها و ثروتی که در استان کرمان وجود دارد متاسفانه حدود ۱۲۰ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که عمده این خانواده‌ها سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند. او همچنین از حمایت این نهاد از حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز و ۳۶۰۰ دانشجو در استان خبر داد و خطاب به مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تأکیدکرد: می‌توان با هم‌افزایی برنامه‌های ویژه‌ای برای این قشر از جامعه هدف اجرا کرد. مدیرکل کمیته امداد استان کرمان یکی از رسالت‌های مهم دو مجموعه کمیته امداد و هلال‌احمر را رسیدگی به مردم و نیازمندان در حوادث و بحران‌ها دانست و اظهارکرد: می‌توان با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های هر دو مجموعه در زمینه محرومیت‌زدایی قدم برداشت. او افزود: در این شرایط که مردم نیاز به کمک و امیدآفرینی دارند باید امید و نشاط را در جامعه تزریق کنیم.

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز در این دیدار  گفت: جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد دو نهاد مردمی هستند که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه محرومیت‌زدایی در اقصی نقاط استان اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند.

او با اشاره به تعامل بین این دو دستگاه در حوزه محرومیت‌زدایی افزود: جمعیت هلال‌احمر درحال‌توسعه و گسترش خدمات درمانی و توان‌بخشی در مناطق محروم جنوب و شرق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :