مدیرکل کمیته امداد استان کرمان: مشکل اصلی در ساخت مسکن مددجویان کمیته‌امداد، نداشتن زمین است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1322

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان: مشکل اصلی در ساخت مسکن مددجویان کمیته‌امداد، نداشتن زمین است

عسکری‌نژاد گفت: مشکل عمده این نهاد در زمینه حل مشکل مسکن مددجویان نداشتن زمین جهت ساخت مسکن برای جامعه هدف است که در صورت حل این مشکل کمیته امداد استان آمادگی دارد برای کلیه مددجویان فاقد مسکن، مسکن مناسب احداث کند.

ناصر عسکری‌نژاد در دیدار با مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: با وجود ثروتی که در استان وجود دارد متأسفانه شاهد فقر و محرومیت هستیم که با توجه به شرایطی کنونی وظیفه داریم از خانواده‌های نیازمند حمایت کنیم و امید آفرینی در جامعه به وجود بیاوریم.

 مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با تاکید بر اینکه باید در کنار همه مشکلاتی که وجود دارد خدمات نظام و انقلاب را نیز در جامعه تبیین کنیم؛ افزود: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اولویت اصلی کار ما است که در راس توانمندسازی مددجویان ایجاد اشتغال برای آنان است.

او با بیان اینکه میانگین سالانه حدود هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد خودکفا می شوند؛ ادامه داد: سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان توسط کمیته امداد در استان ایجاد شد.

 عسکری نژاد بیان کرد: امسال به واسطه اعتمادی که دولت به کمیته امداد داشته تقریباً نیمی از اشتغالی که در تعهد دولت بوده به کمیته امداد محول شده که این نشان از اعتماد و سلامت کار توسط این نهاد است.

 مدیر کل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: در سال جاری ایجاد ۲۵ هزار و ۵۰ فرصت شغلی با اعتبار ۱۲۵۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۶ به کمیته امداد استان کرمان واگذار شده است.

 او همچنین از اختصاص ۵ هزار سهمیه ایجاد طرح نیروگاه‌های خورشیدی به استان کرمان در قالب طرح برکت آفتاب خبر داد و افزود: با اجرای این تعداد طرح نیروگاه خورشیدی شاهد تحول عظیمی در بین خانواده‌های تحت حمایت خواهیم بود.

 عسکری نژاد ادامه داد: با راه اندازی این نیروگاه‌ها هر خانواده میانگین ماهیانه بین دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا هفت میلیون تومان درآمد کسب خواهد کرد.

 او با بیان اینکه این نهاد در عرصه‌های دیگر توانمندسازی مددجویان از جمله تامین مسکن خانواده های تحت حمایت نیز قدم‌های موثری برداشته است؛ خاطر نشان کرد: طی دو سه سال اخیر حدود ۶ هزار مسکن مددجویی در استان احداث شده و یا در دست احداث است که تاکنون ۴ هزار واحد از این واحدهای مسکونی افتتاح شده است و مابقی نیز در حال ساخت هستند.

 او از اختصاص ۳۲۰۰ واحد مسکونی به کمیته امداد استان کرمان در سال جاری خبر داد و گفت: تلاش می کنیم همه مددجویانی که توان دریافت تسهیلات دارند مشکل مسکن آن‌ها را برطرف کنیم.

 عسکری نژاد گفت: مشکل عمده این نهاد در زمینه حل مشکل مسکن مددجویان نداشتن زمین جهت ساخت مسکن برای جامعه هدف است که در صورت حل این مشکل کمیته امداد استان آمادگی دارد برای همه مددجویان فاقد مسکن، مسکن مناسب احداث کند.  او در ادامه بر لزوم همکاری همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان از جمله ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با این نهاد در زمینه حل مشکل مسکن مددجویان تاکید کرد.

 عسکری نژاد تصریح کرد: این نهاد هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس رویداد ملی شور عاطفه‌ها را به منظور حمایت از دانش یتیم و نیازمند در سراسر استان برگزار می کند که در این طرح ملی نیازمند مشارکت‌های خیران هستیم و هدف ما این است که فرزندان یتیم تحت حمایت غیر از رنج بی پدری رنج دیگری نداشته باشند.

 او گفت: امیدواریم ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با استفاده از همه ظرفیت‌ها با مشارکت در این طرح ملی کمیته امداد استان را در حمایت از دانش آموزان نیازمند یاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 64
  • امروز: 3
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,238
  • ماه: 7,391
  • سال: 24,875