وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد. جایگزینی کشت گیاهان دارویی به جای گیاهان آب‌بر

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1351

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد. جایگزینی کشت گیاهان دارویی به جای گیاهان آب‌بر

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد گیاهان دارویی می‌توانند تا ۲ درصد GDP کشور را از آن خود کنند،گفت: در این راستا ما توانستیم طی یک سال اخیر میزان اراضی زیر کشت گیاهان دارویی را از۲۵۰ هزار به ۲۸۰ هزار هکتار برسانیم، همچنین در برخی از اقالیم کشور در نظر داریم که کشت گیاهان دارویی را جایگزین کشت گونه‌های گیاهی غیر اقتصادی و آب بر کنیم. 

به گزارش ایسنا، سید جواد ساداتی نژاد در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی که در مصلی تهران برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی دفتر گیاهان دارویی در معاونت باغبانی وزارت، افزود:  طب سنتی و گیاهان دارویی یک رشته بین حوزه ای است که در آن نهادهایی چون وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، وزارت معدن و تجارت، وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری در حوزه گیاهان دارویی می‌توانند نقش آفرینی کنند.

وی نقش معاونت علمی را نقش هماهنگ کننده بین این وزارتخانه‌ها عنوان کرد و افزود: حوزه گیاهان دارویی در جهان از ظرفیت بالایی در  اشتغال برخوردار است و در ایران نیز  بیش از ۲۰۰۰ گونه گیاهی وجود دارد که در مورد برخی از آنها نتوانستیم روی بذرهای آنها کاری انجام دهیم ولی بخش زیادی از مراتع کشور رها شده، بستر مناسبی برای کشت گیاهان دارویی است. 

ساداتی نژاد مشکل اصلی کشور در حوزه گیاهان دارویی را ایجاد زنجیره ارزش در این حوزه ذکر کرد و ادامه داد: ما باید تمرکز خود را در این حوزه قرار دهیم تا بتوانیم به ارزش افزوده بالایی در این حوزه برسیم بر این اساس در سال جاری به بخش خصوصی مجوز به منظور راه‌اندازی پالایش گیاهان دارویی صادر کردیم. 

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات اخیر جهاد کشاورزی در حوزه گیاهان دارویی گفت: ما توانستیم طی یک سال اخیر میزان اراضی زیر کشت گیاهان دارویی را از ۲۵۰ هزار هکتار به ۲۸۰ هزار هکتار برسانیم. این نشان می‌دهد کشت گیاهان دارویی طی یک سال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 16
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,685
  • ماه: 7,599
  • سال: 25,277