رئیس کمیسیون صنایع مجلس خبر داد: اتمام کار اصلاح قانون معادن

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1337

رئیس کمیسیون صنایع مجلس خبر داد: اتمام کار اصلاح قانون معادن

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی، هفته آینده ابلاغ می‌شود، عنوان کرد: داده ها و سامانه‌های کشور بی‌صاحب هستند و حکمرانی براساس سامانه‌ها نیست و سوق دادن حکمرانی به سمت داده محور و سامانه محور از سیاست‌ها است.

مصطفی طاهری در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه‌های صنعت و معدن استان کرمان گفت: احتمالا شنبه اصلاح قانون معادن به اتمام می‌رسد.

او، سند توسعه صنعتی کشور را اولویت اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد و افزود: کم کردن قانون را به بیشتر کردن قانون ترجیح می‌دهیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی، هفته آینده ابلاغ می‌شود، عنوان کرد: داده‌ها و سامانه‌های کشور بی صاحب هستند و حکمرانی بر اساس سامانه‌ها نیست و سوق دادن حکمرانی به سمت داده محور و سامانه محور از سیاست‌ها است.

به گفته او، هفت قانون فوق العاده و بی عیب و نقص و پایه‌ای و دائمی در زمینه تولید وجود دارد که براساس رصد دیوان محاسبات خوشبینانه حداکثر ۳۵ درصد آن را دولت اجرا و ۶۵ درصد آن را اجرا نکرده است که حدود ۹۳ درصد عدم اجرایی آن به دلیل ترک فعل دولت می‌باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آئین نامه‌هایی که موجب دست و پاگیر شدن تولید می‌شود، عنوان کرد: هیات مقررات زدایی در حال نسخ یک سری قوانین است.

طبق اعلام او، در بحث هوشمندسازی همه دستگاه‌های دولتی باید تا شهریورماه همه خدمات خود را در درگاه ملی هوشمند خدمات دولت ثبت می‌کردند. 

او از غفلت‌های کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی سخن به میان آورد اظهار کرد: ۸۷ درصد تجارت خارجی ایران از طریق دریا، ۷ درصد زمینی و ۶ درصد ریلی بوده این در حالی است که تاکنون در زمینه حمل و نقل دریایی هیچ جلسه ای در کمیسیون صنایع و معادن نداشتیم اما در عوض آن برای خودرو هفته ای یکبار جلسه هست. اکنون جلسات در خصوص خودرو کاهش داده و کمیته برای سایر حوزه های حمل نقل تشکیل داده ایم. «برنامه‌های پیشنهادی برای برنامه هفتم توسعه باید در چارچوب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باشد.» این توصیه رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جمع فعالان صنایع و معادن استان کرمان بود.

او با اشاره به کار اندیشکده شریف در خصوص قیمت دستوری در ادامه سخنانش می‌گوید: در حال آماده کردن پیش نویسی در زمینه صنایع کوچک برای برنامه هفتم توسعه هستیم.

«میزان قطع برق صنایع امسال قابل مقایسه با سال قبل نبوده به طوری که از ۶۵ هزار واحد صنعتی کشور حدود ۶۰ هزار واحد آن امسال برق آنها حتی یک ثانیه نیز قطع نشده همچنین در شهرک‌های صنعتی که حدود ۶ هزار واحد هستند ۸ ساعت در هفته قطعی داشتند و قطعی برق در حدود ۴۴۰ واحد بزرگ مقداری متفاوت بود و رئیس مجلس خواسته است که طبق مر قانون در سال آینده صنایع در اولویت اول قطعی برق نباشند.» این بخش دیگری از سخنان طاهری در جمع فعالان معدنی استان کرمان بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 41
  • امروز: 34
  • دیروز: 349
  • هفته: 2,018
  • ماه: 5,739
  • سال: 21,882