گلایه‌ها برای دسترسی به ساختمان ثبت احوال در بم. مدیرکل: یا ساختمان جدید بدهند یا وسیله عمومی بگذارند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1340

گلایه‌ها برای دسترسی به ساختمان ثبت احوال در بم. مدیرکل: یا ساختمان جدید بدهند یا وسیله عمومی بگذارند

سکینه خدیشی – مدیرکل ثبت احوال استان کرمان در واکنش به گلایه‌های مردمی در بم درباره محل استقرار ساختمان این اداره که به گفته شهروندان دسترسی وسایل عمومی ندارد تصریح کرد: مسئولان محلی یا ساختمان جدید بدهند تا جابه‌جا شویم یا مشکل تردد را حل کنند.

 ساختمان ثبت احوال شهرستان بم در میدان آزادی، کمربندی ولیعصر(عج) شهر بم واقع شده است که دسترسی به اتوبوس‌های عمومی و خط تاکسیرانی ندارد؛ شهروندان برای رفتن به آنجا یا باید وسیله شخصی داشته باشند یا با هزینه بالاتری مثلا تاکسی دربستی خود را به آنجا برسانند.

همچنین تابلوهای هدایت کننده درخصوص محل این ساختمان نیز یا وجود ندارد یا در محل مناسبی نصب نشده است که مدیرکل ثبت احوال استان کرمان معتقد است این مشکلات مربوط به مدیریت‌های محلی و شهری است.

محمد قاسمی که به شهرستان بم سفر کرده بود در واکنش به گلایه‌های مردم نسبت به مکان کنونی ثبت احوال تاکیدکرد: دسترسی مردم به این اداره آسان است زیرا شکستن ترافیک شهر را به دنبال دارد.

او گفت: برای بهتر شدن مسیر باید با رایزنی فرماندار، تفاهمی با شهرداری منعقد تا در مسیر مربوطه حمل و نقل عمومی راه اندازی شود و تابلوها، علامت‌ها و نشانه‌ها نیز نصب شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: در وضعیت اقتصادی کنونی کشور ساخت یک ساختمان جدید ممنوع و به صرفه و صلاح دولت نیست و باید از ساختمان های موجود استفاده کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان در‌عین حال گفت: در صورتی که ساختمان جدیدی در مرکز شهر در اختیار ما قرار گیرد بدون هیچ حساسیتی جابه جا خواهیم شد.

درخواست ایجاد و ارتقای نمایندگی

او همچنین درباره تقاضاها برای ارتقای نمایندگی ثبت احوال بخش بروات بم به اداره نیز گفت: ارتقای هر اداره مستلزم یکسری زیرساخت است که در صورت آماده شدن و همچنین اخذ مجوزهای لازم از تهران، نمایندگی ثبت احوال بروات به اداره ارتقا خواهد یافت.

قاسمی افزود: با توجه به تقاضای فرماندار بم و شهروندان مبنی بر ارتقای نمایندگی بروات به اداره، در حال آماده کردن زیرساخت های لازم هستیم.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان همچنین ادامه‌داد: در بخش دِهبَکری نیز نمایندگی ثبت احوال وجود ندارد و با توجه به اینکه این بخش تازه تاسیس است باید زیرساخت لازم برای حضور همکاران در ثبت احوال دهبکری فراهم آید.

او اظهارداشت: به محض آماده شدن زیرساخت‌ها در خدمت مردم دهبکری نیز خواهیم بود تا خدمات ثبت احوال به آنان ارائه شود اما این امر نیاز به زمان دارد که پیگیری خواهیم کرد.

اسامی مذهبی اولویت مردم شرق کرمان

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان همچنین درباره نوع انتخاب اسامی فرزندان در شرق این استان گفت: در استان بخصوص شهرستان‌های شرقی آن اسامی مذهبی در صدر دیگر اسامی انتخابی توسط والدین قرار دارد.

او تصریح‌کرد: در شهرستان بم نیز در بین اسامی دختران و پسران از هر پنج اسم سه اسم مذهبی انتخاب شده است.

قاسمی درباره طرح طرح کشوری سببی نسبی که از پایان سال گذشته اجرایی شده نیز گفت: براساس کد ملی که در اختیار ما قرار دارد افراد را با توجه به رابطه سببی یا نسبی که با یکدیگر ارتباط دارند مشخص می‌کنیم.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان افزود:این طرح تا سال ۱۴۰۳ به پایان خواهد رسید و بسیاری از دستگاه هایی که از ما استعلام می‌گیرند به واسطه این کار دیگر نیازی به استعلام و بروکسی اداری نخواهند داشت.

به گزارش کاغذوطن، مدیرکل ثبت احوال استان کرمان به منظور سرکشی از ادارات و رفع مشکلات احتمالی به شهرستان‌های شرقی استان کرمان سفر کرد و در مراسمی با حضور فرماندار، امید عنایت را به عنوان سرپرست ثبت احوال شهرستان بم معارفه و از خدمات حسین خالق پور رییس سابق این اداره قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :