نماینده مدیرکل میراث فرهنگی استان در جنوب کرمان مطرح کرد: ضرورت راه‌اندازی کارگروه توسعه گردشگری در جیرفت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1331

نماینده مدیرکل میراث فرهنگی استان در جنوب کرمان مطرح کرد: ضرورت راه‌اندازی کارگروه توسعه گردشگری در جیرفت

اداره میراث فرهنگی شهرستان جیرفت به مناسبت هفته گردشگری دورهمی با حضور فعالان گردشگری  این شهرستان برگزار کرد. این نشست در روز پایانی هفته گردشگری که به نام روز طبیعت گردی و گردشگری روستا هم نامگذاری شده بود در محل بوم گردی «قلعه نو» در جیرفت برگزار شد. 

رونق گردشگری با همکاری همه دستگاههای اجرایی امکان‌پذیراست

نماینده مدیرکل میراث فرهنگی استان در جنوب‌کرمان در نشست فعالان گردشگری در جیرفت، ضمن اشاره به آغاز فصل گردشگری جیرفت گفت: اقلیم‌ جیرفت به گونه‌ای است که فصل پاییز و زمستان بهترین زمان برای گردشگری در این منطقه است و با توجه به پایان بیماری همه‌گیر کرونا، انتظار می‌رود رونق گردشگری به روال قبل از این بیماری برگردد.

کمال‌الدین ضیاء‌کمالی تاکید کرد: در راستای رونق گردشگری می‌طلبد تمام دستگاه‌های اجرایی شهر برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری پای کار باشند. نماینده مدیرکل میراث فرهنگی در جنوب کرمان با اشاره به غنای باستانی و تاریخی منطقه جنو‌ب‌کرمان گفت: جیرفت و جنوب‌کرمان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی در حوزه‌های مختلف باستانی و تاریخی، فرهنگی، کشاورزی و … است و گردشگری در تمامی این حوزه‌ها می‌تواند به نقطه قوت منطقه تبدیل شده و در شکوفایی اقتصادی منطقه موثر باشد.

او افزود: توسعه و شکوفایی اقتصادی از مسیر گردشگری محقق نمی‌شود جز با همکاری همه دستگاههای اجرایی شهرستان که پای کار بیایند و  برای توسعه گردشگری و پیشرفت شهر کمک کنند. زیرا تجربه نشان داده در شهرهای موفق در حوزه گردشگری همه دستگاه های و مسئولان شهر پای کار هستند.

ضرورت تشکیل کارگروه گردشگری در جیرفت توسط فرماندار

نماینده مدیرکل میراث فرهنگی استان در جنوب‌کرمان در ادامه، بر ضرورت تشکیل کارگروه گردشگری توسط فرمانداری جیرفت تاکید کرد و افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر در برگزاری کارگروه گردشگری وقفه پیش آمده و این کارگروه چندین سال است که تشکیل نشده نگردیده‌است.

او اظهار امیدواری کرد: با حضور فرماندار جدید در شهرستان جیرفت، شاهد برگزاری منظم کارگروه گردشگری باشیم که مطمئنا در ارائه راهکارهایی برای تقویت زیرساخت های گردشگری نقش به سزایی دارد.

موزه منطقه‌ای جیرفت دروازه ورود گردشگر به کشور

ضیاء کمالی همچنین از موزه منطقه‌ای جیرفت به‌عنوان دروازه ورود گردشگر به کشور عنوان کرد و افزود: موزه جیرفت یکی از بزرگترین موزه‌های کشور است، که در کنار محوطه‌های تاریخی و باستانی جیرفت نقش بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

اوبه تخصیص ۶۰ میلیارد تومانی اعتبار برای تکمیل موزه جیرفت از محل سفر ریاست جمهوری به کرمان اشاره کرد و گفت: ساخت موزه بزرگ منطقه ای جیرفت در سه فاز طراحی شده است که ساخت فاز اول آن به زودی آغاز می‌شود.

گفتنی است در گردهمایی فعالان گردشگری رئیس اداره میراث فرهنگی جیرفت، معاونت برنامه ریزی فرمانداری، بخشدار مرکزی جیرفت، نماینده اتاق بازرگانی جیرفت حضور داشتند و فعالان گردشگری در حوزه بوم گردی مشکلات خود را با مسئولان حاضر در نشست در میان گذاشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :