رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبرداد: کمبود آنتی‌بیوتیک خوراکی و سرم به زودی رفع می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1341

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبرداد: کمبود آنتی‌بیوتیک خوراکی و سرم به زودی رفع می‌شود

سمیه خدیشی- شیوع اپیدمی با علایم شبیه آنفلوآنزا در جیرفت تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی را افزایش داده است. همزمان با شروع فصل مدارس ،افراد زیادی بالاخص، کودکان مقطع ابتدایی  با علایم تب و آبریزش بینی بیمار شدند. این در حالی است که همراه با افزایش تعداد افراد درگیر به این بیماری، کمبود سرم و آنتی بیوتیک و نبود دسترسی به این داروها  گذر از این بیماری را سخت‌تر کرده است و از طرفی تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی افزایش یافته و شائبه نبود تخت بیمارستانی برای بستری این بیماران شنیده می‌شود.

 در همین رابطه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به «کاغذ وطن»می‌گوید: بیماری با موارد مشابه علایم سرماخوردگی و شبه آنفولانزا مشاهده شده  که باعث شده تعداد مبتلایان با علائم مشابه بیشتر وبالاتبع تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی هم افزایش یافته است.

علی اصغر خیرخواه با بیان اینکه در هفته اخیر بالغ بر ۱۵۰بستری در حوزه تنفسی در جنوب کرمان داشتیم ادامه داد: علیرغم افزایش مبتلایان با کمبود تخت روبرو نشدیم و تمامی بیماران بد حال که نیاز به بستری دارند در بیمارستان پذیرش شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه با انجام تست از موارد مشکوک و افراد بستری شده، در موارد مثبت کرونا افزایش نداشته‌ایم ادامه داد: بیشترین موارد درگیری در کودکان مدارس دوره ابتدایی با علایم تب و آبریزش بینی بوده است و نشان از ضرورت رعایت  بیشترپروتکل‌های بهداشتی دارد.

خیرخواه افزود: با افزایش تعداد بستریان با کمبود تخت روبرو نیستیم و به دلیل وجود بخش‌های ذخیره معضلی نداریم.

او در رابطه کمبود سرم وآنتی‌بیوتیک در سطح داروخانه‌های شهر جیرفت توضیح داد: آنتی بیوتیک خوراکی و سرم در کل کشور با کمبود روبرو هستیم که  در این باره با سازمان غذا و دارو مکاتبات انجام شده و شخص وزیر قول مساعدت افزایش سهمیه در جنوب کرمان را دادند و این کمبود در هفته‌های آتی رفع می‌شود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی با توصیه رعایت بیشتر موارد بهداشتی به افراد دارای بیماریهای تنفسی و قلبی و کودکان گفت: با رعایت موارد بهداشتی از پیشرفت و شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کنید و جمعیت پرخطر نیز مراحل واکسیناسیون را تکمیل کنند.

او افزود: سهمیه واکسن آنفلوآنزا برای جمعیت پرخطر در جنوب کرمان در نظر گرفته شده است و این افراد در اولین فرصت، در مراکز مرتبط اقدام به تزریق واکسن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 50
  • امروز: 17
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,298
  • ماه: 7,788
  • سال: 26,410