برگزاری نشست خبری مدیرعامل مس با همکاری مجمع مطالبه‌گری و خانه مطبوعات. رستمی: هر کسی با من آمده با من می‌رود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1342

برگزاری نشست خبری مدیرعامل مس با همکاری مجمع مطالبه‌گری و خانه مطبوعات. رستمی: هر کسی با من آمده با من می‌رود

۱۸ هزار نفر استخدام مس هستند و این افراد بیش از ۹۸ درصد آزمون دادند و فرآیندهای معمول را طی کردند. در دوران قبل حتی یک نفر فاسد در شرکت شناسایی نشده اما در ۶ ماه گذشته ۲۷ پرونده فساد کشف شده است.

گزارش / مرضیه قاضی زاده

انتصابات فامیلی، استخدام افراد بدون آزمون و تشکیل شرکت مس آذربایجان و شهربابک از اهم مسائل مطرح شده در اولین نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی مس با خبرنگاران بود. نشستی که با حضور ۷۰  خبرنگار از کرمان و رفسنجان در روز چهارشنبه  هفته گذشته برگزار شد. علی رستمی در دفاع از عملکرد ۶ ماهه خود اذعان داشت که در این مدت بیش از ۲۷ پرونده فساد کشف شده و افرادی که بدون آزمون در این شرکت مشغول به کار شدند جز تیم مدیریتی‌اش هستند و همزمان با او از این شرکت، می‌روند.

نشست علی رستمی بیش از ۲ ساعت طول کشید و یک ساعت از آن به پاسخگویی به سوالات خبرنگارانی اختصاص داشت که برای طرح پرسش نام نویسی کرده و بعد از طی مرحله قرعه‌کشی برای طرح پرسش فراخوانده شدند.  پرسش خبرنگار روزنامه «کاغذ وطن» در این نشست خبری به استخدام افرادی بدون طی کردن مراحل استخدامی معمول در این شرکت بود. 

مدیر عامل شرکت ملی مس در پاسخ به سوال خبرنگار «کاغذ وطن» در خصوص انتخاب افراد بدون فرایند معمول استخدامی گفت: ۱۸ هزار نفر استخدام مس هستند و این افراد بیش از ۹۸ درصد آزمون دادند و فرآیندهای معمول را طی کردند و درصد خیلی کمی این فرایند را طی نکردند که در همه دوران مدیریتی مس بوده است.

علی رستمی با تاکید بر اینکه ۸ الی ۱۰ نفر در دوران مدیریتی من، بدون طی فرایند معمول به شرکت آمده‌اند، گفت: این افراد قرارداد معین کار دارند و استخدام نیستند و هنگامی که ما خارج شویم، این افراد هم از مس خارج می‌شوند. او در این رابطه افزود: همه مدیران برای اینکه ماموریت خود را انجام دهند باید تیم مدیریتی تشکیل دهند و بعضی از این افراد که بدین شکل جذب شدند با خواهش چندباره بنده به این افراد بوده است. او با بیان اینکه ما خارج از مدیران کسی را نیاوردیم، نام برخی از این افراد که بدون طی مراحل معمول و قانونی جذب نشده‌اند را شامل معاون هماهنگی، مدیر حقوقی، رییس دفتر اعلام کرد.

شایان ذکر است که روند معمول استخدام افراد در فملی بدین صورت است که افراد از طریق آزمون قراردادهای تامین نیرو افق یا نوآوران جذب و بعد از سه سال در آزمون تایید صلاحیت داخلی ، شرکت مس به صورت آزمایشی حداقل ۲ سال با این افراد کار می‌کند.

افراد را سه مرتبه بگردی به یک مسئول می‌رسی

انتصابات فامیلی از دیگر مسائل مورد پرسش در این نشست خبری بود. مدیر عامل شرکت ملی مس در پاسخ به سوال خبرنگار «کرمان نو» در خصوص انتصابات فامیلی در شرکت فملی، گفت: ما در دوره مدیریت خود ۱۳ انتصاب داشتیم، در استان‌های مثل کرمان بدین گونه است که افراد را سه مرتبه بگردید به یکی از مسئولین می‌رسید، البته این موضوع در مورد سایر استان‌ها و حتی شهر من هم صدق می‌کند. او در خصوص محسن یزدانی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی که داماد خانواده باهنر است، گفت: آقای یزدانی را وقتی ما دعوت کردیم، خودشان مدیرعامل یک شرکت بودند. من با ایشان از سال ۸۸ کار کردم و ایشان از خانواده معظم شهدا هستند و در دوره ۱۴ یا ۱۵ ساله فعالیتشان قبلا مدیر مس و معاون شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه بوده است.او همچنین در خصوص فرزین کریمی، باجناق عبدالناصر همتی که سمت معاون بازرگانی این شرکت را عهده‌دار است، گفت: اتفاقا اگر اسم آقای همتی را در این دوره ببرید، بیشتر ضربه می‌خورید. من با آقای فرزین کریمی بیش از ۲۵ سال کار کردیم و ایشان مدیر بازرگانی مس، ایران‌خودرو و پتروشیمی جم را برعهده داشته است. ایشان همچنین داماد کرمانی‌ها است و خانمش یک کرمانی است. او در خصوص انتصاب علی شیاری، داماد نماینده تبریز به سمت مدیر عاملی شرکت راهیان سهام، هم گفت: وقتی ما آقای شیاری را دعوت کردیم، ایشان معاون سازمان مدیریت صنعتی بود،  ما صرفا یک شرکت ۳۰ نفره را به ایشان سپردیم. 

او در این رابطه، افزود: به هر حال ما آقای نمازی‌زاده را به عنوان رییس هیات مدیره گذاشتیم و انتظار استان آذربایجان این بود که از نیروهای آنجا هم استفاده شود و به همین دلیل آقای شیاری را گذاشتیم .رستمی با تاکید بر این نکته که نه به سفارش گروهی آمده و نه وابسته به گروه سیاسی است، گفت: پدر من در شهر خودمان یک مغازه دارد و به هیچ جایی هیچ وابستگی نداریم و اگر گوش به حرف سیاسیون می‌دادیم شاید وضعمان این نبود.

توضیحات رستمی در خصوص یک پرونده فساد

مدیر عامل مس در نشست خبری خود با بیان اینکه مبارزه با فساد تبدیل به جریان سیاسی نشود، گفت: روزی که من مسئول شدم، آن نماینده محترم با من جلسه گذاشت و گفت یک وکیل قوی بگذار که کار را پیش ببرد و هر رای که داده شد ما تابع هستیم و اگر قاضی حکم اعدام دهد، خودم طناب دار را به گردنش می‌اندازم. او در ادامه افزود: یک هفته بعد از این اقدام من آن نماینده مجلس را دیدم و ایشان اقدام ما را حمایت کردند و گفتند، خدا پدرت را هم بیامرزد. به گفته او در دوران قبل حتی یک نفر فاسد در شرکت شناسایی نشده اما در ۶ ماه گذشته ۲۷ پرونده فساد کشف شده است.

مدیر عامل شرکت ملی مس در نشست خبری خود اعلام کرد ، تمام فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه‌های دولتی رشته‌های معدن، مکانیک، حسابرسی، عمران را بدون آزمون استخدام در شرکت ملی مس جذب می‌کند. مدیر عامل شرکت ملی مس در نشست خبری خود اعلام کرد ، تمام فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه‌های دولتی رشته‌های معدن، مکانیک، حسابرسی، عمران را بدون آزمون استخدام در شرکت ملی مس جذب می‌کند.

به گزارش کرمان‌نو، علی رستمی در این جلسه اذعان داشت که تحریم بیش از ۸۰ درصد در عملکرد این شرکت تاثیر نداشته است.به گفته مدیر عامل مس، ایران در اکتشاف مس رتبه ۵ جهان و در زمینه تولید مس کاتد ۱۸ جهان است و اگر بخواهد به رتبه ۵ تولید برسد، باید ظرفیت تولید را ۴ برابر کند.

برای شهربابک و سرچشمه هم شرکت مس تشکیل شد

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص تکمیل جاده رابر گفت: جاده رابر سال ۹۸ مصوبه مجمع گرفته اما تا الان شروع نشده چون اولویت ما در آنجا معدن درآلو است و اول باید معدن شروع به کار کند تا مسئولیت اجتماعی آن آغاز شود‌.

رستمی در خصوص تاسیس شرکت مس آذربایجان شرقی گفت: خواسته مردم آذربایجان از رئیس جمهور بود که شرکت مس آذربایجان راه اندازی شود و شواهد و قرائن نشان می‌دهد انجامش شاید مفید فایده باشد و بعد بحث تشکیل شرکت مس کرمان پیش‌ آمد که یک بعد از آن اختلافاتی ایجاد شد  که برای سرچشمه و شهربابک هم شرکت مس درست شود و هنوز این مسئله در دست بررسی است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 316
  • دیروز: 349
  • هفته: 2,300
  • ماه: 6,021
  • سال: 22,164