امام جمعه کرمان: نخبگان تقویت گفتمان مقاومت را در مقابل گفتمان سازش انجام دهند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1342

امام جمعه کرمان: نخبگان تقویت گفتمان مقاومت را در مقابل گفتمان سازش انجام دهند

امام جمعه کرمان گفت: تقویت گفتمان مقاومت در مقابل گفتمان سازش توسط نخبگان جامعه باید انجام شود و رسوا کردن جریان سازش یکی از رسالت‌های جهاد تبیین است. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: راه هدایت را انتخاب کنید؛ در راه خدا باید خودتان را با دستورات خدا که ولی همه است، تنظیم کنید و تمام انبیای الهی و کتب آسمانی انسان‌ها را به راه خدا دعوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در راه غیر خدا باید بار دیگران را بر دوش بکشید و هر کدام یک مسیر را جلوی ما می‌گذارد، گفت: هر کدام از این افراد خواسته‌های متفاوتی دارند، اما راه خدا که راه توحید بوده و یک راه مستقیم است.

وی با بیان اینکه آمریکا به‌دنبال دست‌اندازی به استقلال کشورها در دنیا بوده و بارها خود را نشان داده است، افزود: غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا و انگلیس، دو هدف را دنبال می‌کنند و در مرحله اول به دنبال مخدوش کردن استقلال کشور هستند و در مرحله بعد منافع خود را پیگیری می‌کنند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب مردم را نسبت به این دو خطر بزرگ آگاهی داد و جریان کاپیتولاسیون یکی از این خطرات بزرگ بود، بیان کرد: متاسفانه رژیم طاغوت آن را پذیرفت، اما امام(ره) این حقارت را روشنگری کرد.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) مردم را متحد کرد و دولتمردان را در کنار مردم قرار داد تا با این دو خطر بزرگ مقابله کنند، افزود: آمریکا حق دخالت در امور کشور را ندارد، چرا که آمریکا منافع خود را در کشور ما دنبال می‌کند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه آمریکا برای رسیدن به منافع خود نقشه‌های رنگارنگی کشیده تا به اهداف شوم خود برسد، گفت: آمریکا در بعد از انقلاب جنگ‌های نیابتی علیه جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی کرده است و بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در جنگ تحمیلی با تحریک عراق یک جنگ نیابتی شروع کرد، اما فکرش را نمی‌کرد این جنگ یک فرصت برای ما ایجاد کند که امروز کشور را به اقتدار نظامی رسانده و جنگ برای ما جوانانی تربیت کرد که هر کدامشان یک امت اسلامی هستند.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه جنگ اقتصادی حربه بعدی دشمن است و در این راستا تحریم‌های کمرشکن و فلج کننده را آغاز کردند، گفت: آمریکا با تحریم ایران، بر توده مردم فشار آورده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در دولت جدید هیچ امیدی ندارد و می‌داند تمام تلاش خود را برای خنثی‌سازی تحریم‌ها انجام می‌دهد، افزود: به همین دلیل جنگ‌های نرم و فرهنگی جدیدی را راه‌اندازی کرده است و در برابر این اقدامات دشمن ما باید هوشیار باشیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه دشمن بر روی نسل جوان کشور متمرکز شده است و به‌دنبال آن است صدای چهره‌های هدایتگر جامعه به جایی نرسد، ادامه داد: دشمن هجمه زیادی علیه مسئولان نظام ایجاد کرده تا گوش مردم شنوا نباشد، آنها را تخریب کنند و دروغ‌هایی را علیه آنها شایعه پراکنی کنند.

وی با اشاره به اینکه در مبارزه با جنگ فرهنگی دشمن که گوشه کوچکی از آن را در اغتشاشات دیدیم وحدت امت اسلامی بسیار اهمیت دارد، گفت: بعضی از دعواهایی که وجود دارد، باید کنار گذاشته شود و در این شرایط اختلاف سلیقه‌ها را کنار گذاشت و همه در یک خط واحد به پیروی از مقام معظم رهبری قرار بگیریم.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه باید بصیرت و آگاهی خود را افزایش بدهیم و تقویت گفتمان مقاومت در مقابل گفتمان سازش توسط نخبگان جامعه انجام شود، افزود: نخبگان پوچی سازش را برملا کنند و یکی از رسالت‌های جهاد تبیین رسوا کردن جریان سازش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 16
  • امروز: 167
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,836
  • ماه: 7,750
  • سال: 25,428