بازرس کل استان کرمان خبر داد: معرفی ۱۱۴ نفر از کارکنان و مدیران اجرایی متخلف به دستگاه قضایی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1428

بازرس کل استان کرمان خبر داد: معرفی ۱۱۴ نفر از کارکنان و مدیران اجرایی متخلف به دستگاه قضایی

آبیار گفت: بازرسی کل استان کرمان طی ۱۰ ماهه امسال، ۱۱۴ نفر از کارکنان و مدیران اجرایی را که فساد اداری داشته اند، شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کرده است که منجر به بازداشت و حبس‌های طولانی مدت برای این افراد شده است.

احمد آبیار با اشاره به اینکه بیشترین سوء جریان‌های دستگاه‌های اداری، اهمال و سهل انگاری در انجام وظیفه بوده است، بیان کرد:  بدین منظور  تاکنون میلیارد‌ها ریال مورد اختلاس به بیت المال مسترد شده است و همچنین ۱۳ نفر نیز که فرار مالیاتی در سطح کلان داشته اند نیز شناسایی و به مرجع قضایی و سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند.

بازرس کل استان کرمان تصریح کرد: در مجموع میزان وجوه شناسایی شده و یا برگشتی به دولت از سوی سازمان بازرسی در ۱۰ ماهه امسال،   ۸ هزار و ۳۳۵ میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۶۳۵ ریال بوده است.

او با اشاره به رسیدگی این سازمان به ۵ هزار شکواییه مردمی علیه دستگاه‌های اداری و گزارش‌های فساد در ۱۰ ماهه امسال، افزود: بازرسی کل استان کرمان در سال ۱۴۰۱ با شجاعت و قاطعیت از حقوق بیت المال و مردم دفاع کرده و ضمن حمایت و دفاع از مدیران و کارکنان پاکدست و مومن که اکثریت کارکنان و مدیران صالح و سالم هستند، با سوء جریانات در سیستم اداری مبارزه کرده و با افرادی که مرتکب فسادشده‌اند نیز بدون توجه به پست و مقام و وابستگی سیاسی و جناحی آنان برخورد قانونی انجام کرده است  و مصمم‌تر از گذشته این راه را ادامه خواهد داد.

آبیار ضمن قدردانی از حمایت‌های مقامات ارشد قضایی استان کرمان، بیان داشت: از دیگر اقدامات سازمان بازرسی کل استان کرمان، مشارکت جدی و فعال در شورا‌های حمایت از سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید، رصد عملکرد دستگاه مرتبط با سرمایه‌گذاری مانند بانک‌ها وادارات صمت و..، شورای حفظ حقوق بیت المال و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران است که خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و سازمان بازرسی وجود دارد.

او افزود: با هماهنگی و موافقت مدیران ارشد دستگاه قضایی در آینده اطلاعات بیشتری از بعضی از پرونده‌های خاص و افراد خاص به استحضار عموم خواهدرسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 49
  • امروز: 107
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,702
  • ماه: 7,948
  • سال: 24,550