۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در تعهد بیمه

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1343

۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در تعهد بیمه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: در ماه های‌ اخیر طرح دارویار در پی حذف ارز ترجیحی دارو اجرا شد که بعضی داروها تا پنج برابر افزایش قیمت داشت و مابه‌التفاوت قیمت ارز در تعهد بیمه قرار گرفته و برخی داروها تا ۹۸ درصد در تعهد بیمه هستند و مردم نباید دارو را آزاد بخرند.

محمد جعفری ادامه داد: بیمه سلامت کرمان با پوشش ۶۰ درصدی جمعیت استان، بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر است و با اکثر مراکز درمانی قرارداد همکاری دارد.

جعفری با اشاره به اینکه اداره کل بیمه سلامت ماهانه افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان تعهد مالی به موسسات تشخیصی، بهداشتی و درمانی سطح استان دارد، ابراز داشت: پرداخت‌های ما به مراکز درمانی به روز است و همه مطالبات تا شهریور ماه امسال پرداخت شده است.

او همچنین  بیمه رایگان زوج‌ها، مادران باردار و کودکان تا پنج‌سالگی را از جمله اقدامات برای حمایت از فرزندآوری عنوان کرد و افزود: ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری در مراکز دولتی و غیردولتی در تعهد بیمه قرار گرفته است.

 مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: بر اساس تفاهم بیمه سلامت و بهزیستی، هزینه توانبخشی معلولان از جمله گفتاردرمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی و … تا سقف ۷۰ درصد در بخش خصوصی و دولتی در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته است.

جعفری تصریح کرد: هر فردی با هر نوع پوشش بیمه‌ای برای ترک اعتیاد مراجعه کند، هزینه‌های آن را بیمه سلامت پرداخت می‌کند. مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: طرح پزشک خانواده روستایی سال‌ها در روستاها، نقاط عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در حال اجراست و حدود ۵۰۰ نفر پزشک، ماما و دندانپزشک در روستاهای استان کرمان در این طرح حضور دارند و کرمان یکی از استان‌های پایلوت استقرار پزشک خانواده شهری شد و در حال حاضر ۱۳۰ مطب پزشک خانواده عمومی در شهرها در حال ارائه خدمات پزشکی خانواده به بیمه‌شدگان رایگان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان همچنین زیرمیزی را پدیده نامیمونی برای حوزه سلامت خواند و تصریح کرد: هر بیماری در این زمینه شکایت کند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و ضمن برگشت وجه اضافه، نام پزشک به مراکز تعزیراتی و نظارتی اعلام می‌شود تا رسیدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :