رئیس حج و زیارت. تامین امنیت زائران اولویت نخست است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1351

رئیس حج و زیارت. تامین امنیت زائران اولویت نخست است

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به سیاست راهبردی این نهاد در حوزه اعزام زائران گفت: در اعزام‌ها ابتدا امنیت زائر برای ما اهمیت دارد و هر جا ببینیم امنیت مخدوش شود، اعزام را متوقف می‌کنیم.

سید صادق حسینی در مراسم معارفه مدیر جدید حج و زیارت استان کرمان افزود: حدود سه ماه است که زیارت در سوریه به دلیل ناامنی متوقف شده است و در مذاکرات اعزام زائر به این کشور نیز بحث امنیت ۱۰۰ درصدی را مطرح کردیم که طرف مقابل به حفظ امنیت زائران متعهد شد.

او تصریح کرد: همچنین تکریم زائر برای ما مهم است و با مقام‌های کشورهای عربستان و عراق این مساله مطرح شده و زائر ایرانی باید با کرامت برود و با کرامت بازگردد.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به ضرورت رفاه و آسایش زائران در سفر تاکید‌کرد: البته دنبال رفاه زدگی نیستیم اما زائر حتما باید رفاه و آسایش داشته باشد و طعم زیارت را بخوبی احساس کند؛ در پروتکل‌ها و تفاهمنامه‌ها نیز به صورت جدی این موضوع را دنبال کردیم.

او با اشاره به برخی تصمیم‌های سال های گذشته مبنی بر ادغام حج و زیارت با گردشگری اظهار داشت: جنس زائر گردشگری با زائر بیت‌الله الحرام و امام حسین (ع) متفاوت است.

حسینی بیان‌کرد: بحث لغو روادید با کشور عراق را داریم و سفرهای زیارتی به عتبات عالیات با نظارت حج و زیارت برقرار است، اما سفر به عراق نباید به یک سفر تجاری تبدیل و باید بعد معنوی آن حتما حفظ شود.

او افزود: برای امنیت هر زائر در عراق حدود ۴۰ دلار پرداخت می‌کنیم و بشدت پیگیر امنیت زائران هستیم.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: ۶۰ هزار کارگزار سازمان حج و زیارت در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند که ۲ هزار نفر آنان متعلق به استان کرمان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 40
  • امروز: 192
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,617
  • ماه: 7,401
  • سال: 24,793