برق منطقه‌ای: کرمانی‌ها ۱۵درصد مصرف برق را کاهش دهند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1741

برق منطقه‌ای: کرمانی‌ها ۱۵درصد مصرف برق را کاهش دهند
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان با اشاره به افزایش دمای هوا در کشور طی روزهای پیش‌رو و احتمال بروز برخی حوادث به‌دلیل پربارشدن شبکۀ برق،از مشترکان خانگی و تجاری خواست تا باصرفه‌جویی ۱۵درصدی مصرف برق، به پایداری شبکه کمک کنند.
حمیدرضا حبیبی به شهروندان استان کرمان توصیه‌کرد با استفاده از دور کُند کولرهای آبی، تنظیم دمای آسایش ۲۴یا ۲۵ برای کولرهای گازی،عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار (23 تا 20 و 17 تا 13) و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، مصرف برق خود را کاهش دهند.
او از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان خواست تا در مدیریت مصرف برق ساختمان‌های اداری خود با شرکت‌های توزیع نیروی برق همکاری کرده و چنانچه مولدی دارند از آن استفاده کنند.
حبیبی اظهارکرد:بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، به‌دلیل استقرار و پایداری گنبد حرارتی در منطقۀ خاورمیانه سه هفتۀ بسیارگرم در سراسر کشور حاکم است و در این شرایط صنعت برق با تمام توان برای خدمت‌رسانی به مردم آماده است و درحال‌حاضر شبکۀ برق پایدار بوده و مشکلی وجود ندارد.
او افزود: با این وجود و با توجه به پایداری گرما در هفته‌های پیش‌رو و پربارشدن شبکۀ برق، طبیعی است که حوادثی در شبکه ایجاد شود اما با هوشیاری نیروهای عملیاتی صنعت برق این حوادث موقتی است و به‌سرعت رفع می‌شود.
او خواستار همکاری همۀ مشترکین برق و مصرف بهینه شد برای پیشگیری از حوادث احتمالی شد و ادامه داد:اگر بخش خانگی و تجاری به‌میزان ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند در واقع مدیریت مصرف را انجام داده‌اند.
حبیبی بیان کرد: در این راستا مشترکان پرمصرف شناسایی و به آن‌ها یادآوری و دو نوبت اخطار داده می‌شود و چنانچه رعایت نکنند برق آن‌ها قطع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 7
  • دیروز: 138
  • هفته: 745
  • ماه: 4,015
  • سال: 44,039