آماده‌سازی ۳۲ ملی‌پوش بمی برای رقابت‌های جهانی او-اسپرت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1339

آماده‌سازی ۳۲ ملی‌پوش بمی برای رقابت‌های جهانی او-اسپرت

سکینه خدیشی/ با اعلام بنیانگذار و دبیرکل فدراسیون جهانی او-اسپرت ۳۲ نفر از دختران ورزشکار ملی‌پوش بمی در این رشته ورزشی برای شرکت در رقابت‌های جهانی سازماندهی می‌شوند.

 بنیانگذار و دبیرکل فدراسیون جهانی او-اسپرت در حاشیه سفر به بم در جمع خبرنگاران هدف از سفر به این شهرستان را سازماندهی تعدادی از ملی‌پوشان دختر رشته ورزشی او-اسپرت که عازم مسابقات جهانی هستند، عنوان کرد.

محمدقاسم منوچهری ادامه داد: ۳۲ نفر از دختران ورزشکار بمی رشته ورزشی او-اسپرت که در رقابت‌های قهرمانی کشور افتخارآفرین شده بودند به اردوی تیم ملی دعوت شدند که طی مراسمی مدال‌های آن‌ها تقدیمشان شد.

او اظهارداشت: شهرام مثنوی پور مربی تیم آقایان و خانم ماندانا شهامت نیز مربی تیم بانوان این رشته ورزشی در سطح شهرستان بم در حوزه توسعه همگانی این رشته ورزشی فعالیت های بیشماری داشته اند.

منوچهری خاطرنشان‌کرد: در توسعه استراتژیک بخش قهرمانی قرار بر این است با ایجاد پایگاه و توسعه این رشته ورزشی رزمی مدال‌آورانی که از قهرمانی جهان روسیه برمی‌گردند را به صورت سازمان‌دهی شده به لیگ جهانی حرفه‌ای که در کشور عمان برگزار می‌شود، متصل کنیم.

او ادامه داد: با ایجاد پایگاه و توسعه رشته ورزشی او-اسپرت می‌توان گام مقدماتی موثری برای توسعه صنعت پولساز ورزش حرفه‌ای در شهرستان بم پیاده کرد.

او تاکیدکرد: او – اسپرت یک سازمان و انجمن چند ورزشی است که مقر آن در شهر همدان قرار دارد و زیر نظر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از سال ۹۳ در حال فعالیت است. او تصریح کرد: این انجمن ورزشی تاکنون ۳۱ دوره قهرمانی کشور را سازماندهی و همچنین در ۱۲ قهرمانی جهان شرکت کرده که اغلب جزو سه تیم برتر جهان بوده و همچنین در ۶ قهرمانی آسیا نیز حضور داشته است. منوچهری خاطرنشان کرد: او-اسپرت در واقع ترکیبی از رشته‌های مختلف شناسایی شده توسط کمیته بین‌المللی المپیک است و به طور مثلا استایل عبور از موانع ما ترکیبی از تیراندازی، عبور از موانع و عبور از آب است.

او افزود: مجموعه رشته‌های مختلف در او- اسپرت مبارزه‌ای، بامانع، تمرکزی، ذهنی و توپی طبقه‌بندی شده است.

به گزارش کاغذوطن، سیزدهمین دوره قهرمانی او-اسپرت زنان و مردان جهان هفته دوم آبان ماه یعنی از دوازدهم تا هفدهم در مسکو پایتخت کشور روسیه برگزار می‌شود و همچنین رقابت‌های قهرمانی آسیایی نیز سال آینده در کشور تایلند برگزار خواهد شد.

ورزش او-اسپرت برند تجاری ورزش‌های پارسیان اصیل است که از مخفف واژه اوریجنال پرشین اسپرت یعنی ورزش های پارسیان اصیل آمده است که در سال ۷۸ توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان اسبق ورزش های رزمی ایران و جهان در همدان پایه گذاری شده و در سال ۱۳۸۵ توسط سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، رشته او-اسپرت شناسایی و به رسمیت شناخته و فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :