مدیرکل بهزیستی استان کرمان. مراکز خدمات بهزیستی در رمشک فعال می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1352

مدیرکل بهزیستی استان کرمان. مراکز خدمات بهزیستی در رمشک فعال می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در سفر یک روزه به دورترین نقطه استان کرمان، با حضور در شهرستان قلعه گنج از نزدیک با مسئولین شهرستان دیدار و ضمن سفر به روستاهای مختلف با مردم دیدار و گفتگو کرد.

علیرضا وحیدزاده با سفر به شهرهای رمشک، چاه دادخدا ، چاه رضا و…. از نزدیک با علما و بزرگان طوایف منطقه دیدار و با مردم و خانواده‌های افراد دارای معلولیت گفتگو نمود .

در در این دیدارها وحیدزاده با اشاره به اینکه بهزیستی با تمام توان به مردم و جامعه هدف خدمت رسانی می‌کند اظهار داشت: وظیفه ما این است که ضمن حضور میدانی در اقصی نقاط استان از نزدیک با جامعه هدف دیدار چهره به چهره داشته و از با مشکلات و مسائل آنها آشنا شویم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان به با اشاره به محرومیت شدید در برخی از مناطق جنوب استان از جمله رمشک گفت: با هماهنگی فرماندار و معتمدین محلی به زودی مراکز ارائه خدمات تخصصی بهزیستی در رمشک فعال خواهند شد.

او همچنین از فرماندار، فعالان اقتصادی، بزرگان طوایف ، علمای حوزه علمیه و مردم خواست تا ضمن کمک به بهزیستی تلاش کنند تا آسیب‌های اجتماعی در منطقه کنترل و کاهش یابد.

در این دیدارها همچنین فرماندار شهرستان قلعه گنج و نیز رئیس حوزه علمیه رمشک قول همکاری را به بهزیستی دادند.

واگذاری خودروسازها در اولویت سازمان خصوصی سازی

رئیس سازمان خصوصی سازی اولویت این سازمان را تعیین تکلیف واگذاری سهام دولت در ایران خودرو سایپا برشمرد و گفت: نقد جدی به خود سهامداری خودروسازان مطرح شده است.

به گزارش تسنیم، حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی در دومین نشست هم‌اندیشی صاحبنظران دانشگاهی و فعالان صنعت خودرو  درباره واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا اظهار کرد: جلساتی بین وزارت صمت و وزارت امور اقتصادی و دارایی هم با حضور دو وزیر و هم چندین جلسه بدون حضور دو وزیر در زمینه واگذاری سهام دولت در دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا برگزار شده است که در جلسات پیشین و همچنین در نشست نخست با دانشگاهیان که در دانشگاه علامه برگزار شد، نظرات حاضران معطوف به بهره‌وری و کارایی صنعت خودرو و اینکه مدل واگذاری چگونه باشد، بوده است. 

وی ادامه داد: در نهایت با برگزاری این جلسات به یک پیش‌نویس رسیدیم که برای جمع‌بندی نهایی باید کارشناسان نظر می‌دادند.

قربان‌زاده خاطرنشان کرد: در این جلسات فضای کلی واگذاری صنعت خودرو مطرح شد و قرار است که در این جلسه موضوعات را عینی و جزئی پیش ببریم. اغلب افراد و کارشناسان نسبت به وظایف حاکمیتی دولت در این دو شرکت انتقاد داشتند و اینکه دولت می‌توانست بهتر از این در حوزه مسائلی مانند قیمت‌گذاری و زیان به خودروسازان که حدود 150 هزار میلیارد تومان و با احتساب سود از دست رفته بین 230 تا 240 هزار میلیارد تومان می‌شود، عمل کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: باید در این زمینه به تبادل نظر رسید و این نقشه که ایستگاه‌هایی داشته باشد و اینکه این ایستگاه‌ها در چه زمان‌هایی باشد، با نظر کارشناسان تأمین شود. همچنین نقد جدی به خود سهامداری خودروسازان مطرح شده است و اگر دولت حاکمیت شرکتی را بپذیرد و رای دولت در اقلیت و به اندازه سهامش تثبیت شود و قوانین حاکمیت شرکتی اجرا شود، موضوع واگذاری به راحتی محقق خواهد شد؛ البته در مورد شرکت سایپا قفل سهامداری باید به شکل دیگری باز شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 74
  • امروز: 17
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,252
  • ماه: 7,405
  • سال: 24,889