محمدمهدی زاهدی: فضای کسب و کار مجازی را به حالت اولیه برگردانید

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1354

محمدمهدی زاهدی: فضای کسب و کار مجازی را به حالت اولیه برگردانید

محمدمهدی زاهدی گفت: اساس 13 آبان، مبارزه با استکبار جهانی بود و یقینا در آن زمان نحوه مبارزه متفاوت بوده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن زمان جوانان و دانش آموزان باید خون می‌دادند و امام(ره) پرچمدار مبارزه با استکبار بود و روز دیگری هم باید لانه جاسوسی تسخیر می‌شد.

او افزود: اما امروز توطئه‌‎های استکباری تغییر کرده و از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری، زر و زور و تزویر باعث شده برخی جریانات منطقه با کشورهای استکباری همسو شوند و توطئه‌های متفاوتی طراحی کنند که نمونه آن جنگ‌هایی است که در فضای سایبری انجام شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: امروز وظیفه سنگینی به دوش متولیان فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش در زمینه مراقبت از فضای مجازی است تا دانش آموزان در دام این فضای ملتهب قرار نگیرند.

او با بیان اینکه فضای مجازی مزایای بسیاری دارد، افزود: با این وجود، امروز دشمن روی این فضا متمرکز شده و توطئه‌ها و دسیسه‌های بسیاری از جمله دعوت به آشوب را در دستور کار خود قرار داده است. در این شرایط دستگاه قضایی باید علیه این پلتفرم‌ها حتما در مراجع بین المللی به جرم تشویق به آشوب و تشویق کشتار مردم به مراجع بین المللی شکایت کند.

زاهدی تصریح کرد: ضمن آنکه دستگاه‌های مسئول برای مراقبت از جوانان باید برنامه داشته باشند و به سرعت فضای کسب و کار مجازی را به حالت اولیه برگرداند تا کسب و کار جوانان و شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها که در این حوزه فعال هستند، دچار آسیب نشوند.

 

او افزود: موضوع دیگر تسلط به فناوری‌های نو در حوزه‌های مختلف است که یکی از آنها سیستم دفاعی کشور است که باید بر اساس فناوری بومی تقویت شود تا دشمن نتواند تجاوز نظامی داشته باشد همچنین موضوعات سایبری و پدافند غیرعامل نیز اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 43
  • امروز: 293
  • دیروز: 255
  • هفته: 2,902
  • ماه: 7,883
  • سال: 24,401