پهنه‌های معدنی بلوکه شده استان کرمان تعیین تکلیف می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1650

پهنه‌های معدنی بلوکه شده استان کرمان تعیین تکلیف می‌شود
استاندار کرمان گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان انرژی اتمی منعقد شده تا محدوده‌هایی که در اختیار این سازمان قرار دارد، تعیین تکلیف شوند.
محمدمهدی فداکار در نشست شورای معادن استان کرمان افزود: شرکتی با همکاری شرکت‌های بزرگ معدنی کرمان تشکیل شده است تا اکتشاف پهنه‌های معدنی در استان کرمان را انجام دهد.
او بیان کرد: پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان کرمان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به ارزش ۱۰۰ همت انجام و در قبال بخشی از تأمین مالی این طرح‌ها ۱۲ محدوده معدنی به این قرارگاه واگذار می‌شود.
استاندار کرمان تأکید کرد: عایدات و منافع این معادن به داخل استان وارد می‌شود و طرح‌های معدنی که بعد از ۲ بار مزایده بدون متقاضی می‌ماند طبق قانون واگذار و این واگذاری شخصی نیست و همه مردم استان از آن استفاده می‌کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه گفت: اجازه داده شده که هر معدن دار در کنار حوزه معادنی خود تجهیزات تولید برق خورشیدی را مستقر و از معافیت‌های مصوب استفاده کند که کمک زیادی به تولید برق کشور می‌شود.
مهدی حسینی‌نژاد افزود: طرح تأمین برق فولاد راور با چند محدوده معدنی تداخل داشت که مصوب شده این طرح در مکان‌هایی که با این محدوده‌ها تداخل نداشته باشد اجرا شود.
او اظهار داشت: ۱۶ درصد از مساحت استان کرمان بلوکه سازمان انرژی اتمی است و توافق شده تا محدوده‌های معدنی را در قالب بسته‌های مشخص برای اکتشاف به این سازمان انرژی اتمی فرستاده و تعیین تکلیف شود.
راه‌اندازی ۵۴ کارخانه صنایع معدنی جنوب کرمان در دستور کار
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز گفت: مدل توسعه معادن کوچک‌مقیاس در جنوب کرمان اتفاق افتاده که بسیار موفق بوده است و ۵۴ کارخانه صنایع معدنی در جنوب استان در دست راه‌اندازی است.
مسلم مروجی افزود: برای اینکه توسعه معادن در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان ادامه یابد باید توسعه زیر ساخت‌ها پشتیبانی و شتاب گیرد.
او ادامه داد: شرکت‌های بزرگ معدنی سرمایه‌گذاری‌های خوبی در جنوب کرمان انجام داده‌اند که چند واحد تولیدی فعال شده است و واحدهای دیگری نیز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند.
مروجی بیان کرد: دوره‌های آموزشی معدن با کمک یکی از شرکت‌های معدنی در جنوب کرمان انجام شده است و افراد شرکت‌کننده در این دوره جذب شرکت‌های حوزه معدنی شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 16
  • امروز: 13
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,923
  • ماه: 7,561
  • سال: 25,125