پایش عرصه‌های منابع طبیعی استان با استفاده از تکنولوژی‌های نوین

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1358

پایش عرصه‌های منابع طبیعی استان با استفاده از تکنولوژی‌های نوین

علیرضا جمعه قاسم آبادی رئیس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی کرمان در ارائه عملکرد 6 ماه نخست سال جاری اظهار داشت، به منظور تامین رفاه نسبی روستا‌های حاشیه جنگل‌ها و عشایر و جلوگیری از قطع اشجار و بوته‌های مرتعی از ابتدای سال تاکنون تعداد ۷۰۰ عدد لوازم گازسوز شامل۲۵۰ دستگاه تنور گازی،۱۰۰ دستگاه اجاق گاز و۳۵۰عدد سیلندر گاز برای پخت نان، طبخ غذا و گرمایش در قالب طرح جایگزینی سوخت مناسب تهیه و توزیع گردیده است.

جمعه قاسم آبادی در توضیح این طرح افزود: این طرح شامل خرید و توزیع اقلام گرمایشی مانند؛ تنور گازی، اجاق گاز، اجاق نفتی، آبگرمکن و چراغ خورشیدی، بین مصرف کنندگان روستایی و عشایری می‌باشد.

رئیس اداره حفاظت وحمایت منابع طبیعی استان با ضروری دانستن استفاده از تکنولوژی‌های نوین  جهت پایش منابع طبیعی استان اظهار داشت سطح ۵۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی و بحرانی استان توسط پهپاد به صورت مستمر در حال رصد می‌باشد.

جمعه قاسم آبادی عنوان داشت به منظور جلوگیری از ایجاد حریق و کنترل و اطفاء سریع حریق‌های احتمالی در شش ماهه نخست سال جاری دوره‌های آموزش مدیریت حریق به میزان ۷۴۴ نفر ساعت برای نیروهای سازمانی و ۱۲۴۸۰ نفر ساعت برای نیروی‌های مردمی برگزار شده است. و علاوه بر این ۶۲ سری تجهیزات انفرادی و۲۰۰ دستگاه تجهیزات گروهی شامل فلاکس بک، آتش کوب و… تهیه و به مناطق بحرانی ارسال گردیده است.

رئیس اداره حفاظت و حمایت از منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی استان با اشاره به سطح وسیع فعالیت های معدنی در استان از احیاء و بازسازی عرصه‌های منابع طبیعی تخریب شده در اثر فعالیت‌های معدنی در سطح۸۱۰ هکتار خبر داد که شامل احداث سازه‌های آبخیزداری ،نهال کاری می‌گردد. او در این خصوص اظهار داشت به استناد ماده ۱۷ قانون اصلاح معادن برای احیا و بازسازی محل عملیات معدنی که در عرصه‌های ملی واقع شده است، ۱۵ درصد درآمد دولتی ناشی از اکتشاف و ۱۲ درصد حاصل از بهره برداری برای احیای عرصه‌های ملی اختصاص خواهد یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :