کارگران بیکار‌شده معدن‌کرومیت‌آسمینون از مقرری بیمه‌بیکاری استفاده می‌کنند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1267

کارگران بیکار‌شده معدن‌کرومیت‌آسمینون از مقرری بیمه‌بیکاری استفاده می‌کنند

از مجموع هزارو ۲۰۰ کارگر بیکار‌شده معدن‌کرومیت آسمینون‌منوجان در کرمان ۹۴۰ نفر متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری شده و در سامانه‌جامع روابط کار ثبت نام کرده‌اند. مدیرکل تعاون،‌کار و‌رفاه‌اجتماعی استان‌کرمان در جلسه بررسی مشکلات کارگران معدن‌کرومیت‌آسمینون در کمیته استانی بیمه‌بیکاری گفت: تاکنون ۹۴۰ کارگر معدن کرومیت‌آسمینون در سامانه‌جامع روابط کار برای دریافت بیمه بیکاری نام‌نویسی کرده‌اند.

مجتبی مصباح افزود: وضعیت شغلی‌و معیشتی کارگران خط قرمز دولت همچنین داره کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی‌استان‌کرمان است بنابراین بلافاصله اقدامات لازم برای برقراری بیمه بیکاری کارگران بیکار شده کرومیت آسمینون صادر شده‌است.

لازم به یادآوری است؛ حدود یک هزارو ۲۰۰ کارگر معدن آسمینون شرکت معادن فاریاب در کرمان از ابتدای خرداد ماه سال جاری بعد از اقدام کارفرما به تعطیلی معدن (به بهانه اختلاف با کارگران برای عقد قرارداد موقت و اینکه کار در این واحد معدنی با وضعیت فعلی صرفه اقتصادی ندارد) بیکار‌شده و کاری برای انجام‌دادن ندارند،بنابراین تصمیم مسئولان در شرایط فعلی اینست ، تا رفع مشکلات این واحد معدنی کارگران متقاضی از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :