در بازدید معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مطرح شد. مقابله با هجوم شنهای روان با جدیت ادامه خواهد داشت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1359

در بازدید معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مطرح شد. مقابله با هجوم شنهای روان با جدیت ادامه خواهد داشت

معاون آبخیزداری ، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در بازدید از پروژه های بیابان‌زدایی شهرستان‌های فهرج ، ریگان و نرماشیر نتایج حاصل از پروژه‌های اجرا شده را مثبت ارزیابی کرد.

حسن وحید ضمن بازدید از کانونهای بحرانی فرسایش ،  منازل روستایی و باغات که در محاصره ذرات شن و ریزگردها  قرار دارند  و مشاهده خسارات و مشکلات ایجاد شده حاصل از هجوم ریزگردها در جمع مردم روستاهای رستم آباد علی چاروک ، دهنو میرزا و ده شهدوست حضور یافت  و پس از شنیدن درخواستهای مردمی نسبت به اجرای پروژه‌های مالچ پاشی و نهال‌کاری اطراف باغات و حاشیه روستاها قول مساعدت داد.

معاون آبخیزداری ، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این سفر از پروژه‌های نهالکاری  درون لوله‌های سیمانی دشت ارجمند و تله‌های رسوب‌گیر همراه با نهال‌کاری که با ابتکار اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  کرمان اجرا شده است بازدید و پروژه‌های فوق را پروژه‌های موثر و موفق عنوان نمود.

در این بازدید که با همراهی فرمانداران شهرستان‌های ریگان و فهرج صورت گرفت،سعیدنیا فرماندار فهرج اعلام داشت: شهرستان فهرج به دلیل واقع شدن در ناحیه بیابانی و در معرض هجوم شنهای روان نیاز به توجه بیشتری دارد.

سعیدنیا افزود: روستای دهنو میرزا سالهاست با هجوم شنهای روان به منازل دست و پنجه نرم ‌و بایستی نسبت به مالچ‌پاشی در اطراف روستا سریعا اقدام شود.

فرماندار فهرج همچنین گفت: مالچ پاشی بخش نگین کویر تا سطح 6000 هکتار بایستی ادامه یابد تا تثبیت کامل شنهای روان انجام شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 17
  • دیروز: 92
  • هفته: 1,252
  • ماه: 4,762
  • سال: 17,501