بروز تخلفات مالی در ۵۰ دهیاری استان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1362

بروز تخلفات مالی در ۵۰ دهیاری استان

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: حدود ۵۰ دهیار استان درگیر مسائل مالی و تخلفات شده‌اند که بیشتر به‌دلیل نداشتن آگاهی یا سهل‌انگاری در انجام هزینه‌ها در چارچوب ضوابط مالی بوده است.

منصور خانه‌گیر، مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری کرمان ضمن انتقاد از کم‌کاری برخی دهیاران در فعالیت‌ها اظهار کرد: یک دهیاری داریم که با وجود بودجه میلیاردی در حساب، هیچ کاری انجام نداده و هزینه‌ای نکرده است بلکه فقط حقوق دهیار و کارشناس از حساب برداشت شده است.

خانه‌گیر عنوان کرد: حدود ۵۰ دهیار استان درگیر مسائل مالی و تخلفات شده‌اند که بیشتر به‌دلیل نداشتن آگاهی یا سهل‌انگاری در انجام هزینه‌ها در چارچوب ضوابط مالی بوده است.

او ادامه داد: استان کرمان دارای ۹۰۰ روستای با تنش آبی است که در تعهدنامه‌ای که رئیس‌جمهور با قرارگاه سازندگی برای آبرسانی به این روستاها بسته در فاز اول ۶۹۹ روستا با اعتباری نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان آبرسانی می‌شود که کار هم شروع شده است.

خانه‌گیر با اشاره به ضرورت خدمات‌رسانی به روستاها ادامه داد: در استان کرمان که نزدیک به ۱۱ هزار و ۷۲۳ روستا وجود دارد هیچ روستایی که دست کم دو یا سه طرح در آن اجرا نشده باشد دیده نمی‌شود و شرایط به‌گونه‌ای شده است که شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستا هستیم.

خانه‌گیر اضافه کرد: بیلان مالی دهیاری‌ها را که قبلا در بانک‌های مرکز استان کرمان بود وارد شهرستان و روستاها کردیم و اکنون همه مردم از آن بهره‌مند می‌شوند که بر اقتصاد شهرستان‌ها و روستاها تاثیر می‌گذارد.

او یادآور شد: سه برابر تفریغ بودجه دهیاری‌ها به آنها تسهیلات پرداخت می‌شود و دهیاری‌ها می‌توانند برای طرح‌ها، ناوگان و ماشین‌آلات عمرانی از آن بهره بگیرند و به‌غیر از تعهد دهیاری هیچ وثیقه‌‌ای نیاز نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 123
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,358
  • ماه: 7,511
  • سال: 24,995