راه‌اندازی گرم‌خانه در مجموعه پردیسان قائم کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1384

راه‌اندازی گرم‌خانه در مجموعه پردیسان قائم کرمان

معاون فرهنگی شهردار کرمان، از راه‌اندازی گرم‌خانه در مجموعه پردیسان قائم (عج) در آیندۀ نزدیک خبر داد.

عبدالرضا شیخ شعاعی، با بیان اینکه وجود گرم‌خانه‌ها در محدودۀ مسکونی شهر، همواره مورد اعتراض اهالی محل قرار می‌گیرد و در نهایت منجر به تعطیلی می‌شود،گفت: با در نظر گرفتن این موضوع، ساختمان موجود در پردیسان قائم (عج) برای این منظور انتخاب شده است.

او،به گرم‌خانه واقع در میدان بیرم‌آباد، ورودی جاده قدیم ماهان،اشاره‌کرد و افزود: این گرم‌خانه، به‌دلیل اعتراض اهالی محل، تعطیل شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، تصریح‌کرد: البته با توجه به سردی هوا در روز‌های اخیر، گرم‌خانه ورودی جاده قدیم ماهان، با ظرفیت ۴۰ نفر، به‌صورت موقت فعال شده است.

شیخ‌شعاعی، با اشاره به شروع تعمیرات و آماده‌سازی ساختمان برای ایجاد گرم‌خانه در پردیسان قائم (عج)، بیان کرد: این گرم‌خانه به‌دلیل دوری از فضای مسکونی شهر، به‌صورت ثابت و همیشگی در اختیار افراد بی‌خانمان قرار خواهد گرفت.

او گفت: ظرفیت این گرم‌خانه ۴۰۰ نفر است که در بخش خانم‌ها ۲۰۰ نفر و در بخش آقایان نیز ۲۰۰ نفر گنجایش دارد.

معاون فرهنگی شهردار کرمان افزود: ساختمان گرم‎خانه دو ورودی مجزا برای خانم‎ها و آقایان دارد و به‌صورت تفکیک‌شده از هم، ساخته می‌شود.

شیخ‌شعاعی،امکانات گرم‌خانه در هر بخش را شامل سرویس بهداشتی،حمام، آرایشگاه، آشپزخانه و آلاچیق ذکر و بیان‌کرد: برای در اختیار قراردادن غذای گرم به افراد نیازمند و بی‌خانمان، ساخت آشپزخانه صنعتی نیز در دستور کار قرار دارد.

او با تأکید بر اینکه این گرم‌خانه با همکاری شهرداری و یک مرکز خیریه ساخته می‌شود، گفت: گرم‌خانه شهر کرمان با انجام تعمیرات و اضافه‌کردن امکانات لازم، تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، گرم‌خانه را محل نگهداری متکدیان و افراد بی‌خانمان و نیازمند ذکر کرد و گفت: معتادان جمع‌آوری‌شده از سطح شهر نیز تا زمان تعیین‌تکلیف، در این محل نگهداری خواهند شد.

شیخ‌شعاعی افزود: پس از تکمیل ساختمان، مدیریت گرم‌خانه در اختیار مرکز خیریه قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه برای توانمند‌سازی معتادان نیز ازسوی مرکز خیریه، اقداماتی انجام می‌شود.

او تصریح‌کرد: شهرداری کرمان در راستای وظیفه اجتماعی خود، ساخت گرم‎‌خانه‌ها را در پیش گرفته است؛ بنابراین، در صورت جانمایی فضای مناسب، این اقدام تداوم خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 63
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,973
  • ماه: 7,611
  • سال: 25,175