امام جمعه جیرفت: مسئولان نسبت به ایجاد جایگاه سوخت گاز در این شهر اقدام کنند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1375

امام جمعه جیرفت: مسئولان نسبت به ایجاد جایگاه سوخت گاز در این شهر اقدام کنند 

امام جمعه شهر جیرفت گفت: مسئولان، بویژه شهردار و اعضای شورای اسلامی نسبت به تاسیس چند جایگاه عرضه سوخت گاز در این شهر اقدام کنند.

حجت الاسلام میثم تارم اظهار داشت: در شرایطی که شاهد قاچاق بنزین و گازوئیل هستیم ایجاد جایگاه گاز (CNG) می تواند یک خدمت برجسته به مردم و کمک شایانی برای حفظ ذخایر انرژی باشد.

او همچنین با اشاره به نزدیک شدن به روز دانشجو افزود: بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که منجر به بازگشت شاه ملعون توسط انگلیس و آمریکا شده بود دکتر مصدق در یک محاکمه فرمایشی به سه سال زندان محکوم شد و دربار شاهنشاهی اعلامیه ای در مورد سفر نیکسون منتشر کرد که موجب عصبانیت نسل جوان، دانش آموزان و در راس همه دانشجویان شد.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: تعدادی از دانشجویان که به برای حضور یک مقام آمریکایی در تجمعی مسالمت آمیز اعتراض داشتند مورد هجوم نیروهای نظامی شاهنشاه قرار گرفتند.

او اضافه کرد: بسیاری از سیاسیون و روشنفکران که با دخالت کودتا یا با دخالت دولت کنار آمده بودند به صورت خودجوش و مردمی به میدان آمدند و با شجاعت هم ایستادگی کردند تا اینکه خون این دانشجویان باعث رنگین شدن سنگفرش های دانشگاه شد.

امام جمعه جیرفت یادآور شد: از آن زمان به بعد خون ریخته شده دانشجویان ما موجب یک جنبش مردمی شد که در آن اختناق عجیب و سرکوب همه نیروها ناگهان سر برآورد.

او با تاکید بر اینکه ۱۶ آذر متعلق به دانشجویان ضد استکبار است و در هر سال با این مختصات باید شناخته شود افزود: این روز مربوط به دانشجوی آگاه، با بصیرت و ضد آمریکای مستکبر و زیاده خواه است.

حجت الاسلام تارم گفت: ۱۶ آذر مربوط به دانشجویی است که به دنبال عزت و سربلندی و استقلال میهنش است و نباید دیگرانی از این روز سواستفاده کنند.

او تاکید کرد: حرکت روز ۱۶ آذر یک حرکت مقدس بود که نسل جوان آگاه مسلمان در راستای اعتراض به استکبار جهانی و آمریکای جنایتکاری که در آن روزها بر این مملکت حکومت می کردند و ایران را به ذلت و خواری کشانده بودند، صورت گرفت.

امام جمعه جیرفت با یادآوری اینکه شاه ایران برای کوچکترین تصمیم باید با سفارتخانه های انگلیس و آمریکا هماهنگی می کرد و اختیار این کشور در دست آنها بود اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی آزادترین مردم و مستقل ترین کشور مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

او گفت: جمهوری اسلامی، نظامی قدرتمند از نظر علمی، معنوی، جغرافیای، نیروی انسانی است که با وجود مواجه با ۴۰ سال تحریم و توطئه پا برجاست و تحمل این قدرت برای غرب سخت است.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: عقیده غرب بر این است که دین با پیشرفت ممکن نیست و دین باید از حکومت جدا شود و الگو شدن ایران و نقض این امر برای آنها قابل تحمل نیست.

او ادامه داد: اگر نظام جمهوری اسلامی پیشرفت و در دنیا جلوه کند منطق لیبرال دموکراسی غرب باطل خواهد شد این درحالی است که با این منطق به کشورهای مختلف غالب شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 10
  • امروز: 115
  • دیروز: 249
  • هفته: 1,772
  • ماه: 7,884
  • سال: 25,625