معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت: بخش تالاسمی بیمارستان منوجان تا ۲ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1438

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت: بخش تالاسمی بیمارستان منوجان تا ۲ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از راه‌اندازی بخش تالاسمی بیمارستان منوجان طی دو ماه آینده خبر داد و گفت: چشم‌انداز آینده دانشگاه احداث مرکز تخصصی بیماران خاص را در دستور کار قرار داده است.

امان‌الله قاسم‌زاده تعداد بیماران تالاسمی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جنوب کرمان را ۴۵۳ نفر برشمرد و اظهار کرد: بیماران تالاسمی در بیمارستان‌های جیرفت، کهنوج، رودبار جنوب و قلعه‌گنج (مجموعا ۵۶ تخت) خدمات دریافت می‌کنند.

 او از راه‌اندازی بخش تالاسمی در بیمارستان منوجان طی ۲ ماه آینده خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را برای خدمات‌رسانی به بیماران تالاسمی و دیگر حوزه‌ها در کمترین مسافت زمانی انجام می‌دهیم تا بیماران خدمات مورد نیاز را در شهرستان خود دریافت کنند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه متخصصان و نیروهای پرستار دوره دیده در بیمارستان‌های مذکور ارائه خدمت می‌کنند،  پراکندگی جمعیت، وسعت زیاد منطقه جنوب کرمان و عدم توجه به ایجاد زیرساخت‌ها طی سالیان گذشته را علت کمبود امکانات دانست و گفت: تمام تلاش خود را برای رفع محرومیت این منطقه انجام می‌دهیم و سعی شده خدمات مورد نیاز طبق بسته حمایتی ابلاغی از سوی وزارت متبوع از جمله شنوایی سنجی، تصویربرداری، آزمایشات، دندانپزشکی و فیزیوتراپی در بیمارستان‌های دولتی انجام شود.

 قاسم‌زاده به خدمات ارائه شده بیماران تالاسمی در جنوب کرمان اشاره کرد و این خدمات را شامل تزریق خون (بیش از ۸۵۳۸ واحد در سال)، ارائه دارو و لوازم مصرفی تزریق دارو در منزل، خدمات درمانی شامل ویزیت و بستری، ارائه خدمات دندانپزشکی، معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات، توزیع پمپ دسفرال و انجام آزمایشات برشمرد.

 وی ادامه داد: آزمایشگاه‌های انجام دهنده آزمایشات بیماران تالاسمی در بیمارستانهای محل درمان مجهز به بروزترین دستگاه ها و امکانات می باشند و همچنین بخش تالاسمی جیرفت علاوه بر آزمایشگاه بیمارستان، یک آزمایشگاه درون بخشی مجهز نیز دارد. وی به خدمات ارائه شده در بخش دارویی بیماران تالاسمی منطقه جنوب کرمان اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۷هزار قرص و آمپول مختص بیماران تالاسمی به‌صورت رایگان به بیماران تالاسمی جنوب کرمان ارائه شده است.

 او همچنین از معرفی ۱۱۷ بیمار تالاسمی جهت دریافت تسهیلات تا به امروز به بانک در جنوب کرمان خبر و داد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از توزیع ۳۹  پمپ دسفرال به‌صورت رایگان بین بیماران تالاسمی جنوب کرمان خبر داد و قیمت تقریبی هر دستگاه پمپ را بیش از ۲ میلیون تومان اعلام کرد

او خاطرنشان کرد: چشم‌انداز آینده دانشگاه احداث مرکز تخصصی بیماران خاص را در دستور کار قرار داده و در مرحله انتخاب زمین و جذب خیران در حال پیگیری است.

 قاسم‌زاده گفت: مردم می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه مشکلی در زمینه بیماران تالاسمی با شماره ۰۳۴۴۳۲۶۴۵۱۸ تماس برقرار کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 78
  • امروز: 27
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,428
  • ماه: 7,838
  • سال: 25,871